کد خبر: 558594
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۹:۴۹:۴۶
| |

حمله هوایی موفق روسیه به انبار مهمات ارتش اوکراین

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از حمله موفق جنگنده‌‌‌های روسیه به انبارمهمات ارتش اوکراین و نابودی آن‌ها خبر داد.

حمله هوایی موفق روسیه به انبار مهمات ارتش اوکراین
کد خبر: 558594
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۸ ۱۹:۴۹:۴۶

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت که هواپیماهای روسیه شمار قابل توجهی از نیروها، خودروها، پهپادها و سه انبار تسلیحات ارتش اوکراین را منهدم کردند.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «تاس»، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه  گفت که در جریان حمله هواپیماهای روسیه بمب های خوشه‌ای داخل انبار مهمات و تجهیزات نظامی اوکراین  از بین رفتند. در نتیجه این حملات هوایی در مجموع  سه انبار مهمات در مناطق «تساپوفکا»، «خارکی‌ف» و «لیسیچانسک» منهدم شدند.

به گفته کوناشنکوف، پدافند هوایی روسیه یک فروند پهپاد اوکراینی «بیرقدار» را نزدیک «خرسون» سرنگون کرد. وی افزود که در مجموع هشت هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی نیز روز جمعه در شهرک‌های «بوروونکی» و « چرنوبایفکا» ساقط شدند.

کوناشنکوف افزود که نیروهای مسلح روسیه از آغاز عملیات نظامی ویژه ۲۰۶  فروند هواپیمای اوکراینی، ۱۲۴۱ فروند پهپاد، ۳۶۱۳ خودروی زرهی و ۵۴۷ سامانه پرتاب موشک چندگانه را منهدم کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اخیرا نیز اعلام کرد که یگان‌های پدافندی روسیه موفق شدند  سه فروند جنگنده نیروی هوایی اوکراین را شکار کنند. دو فروند جنگنده «میگ-۲۹» در منطقه «میکولایف» و یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» در منطقه «خارکی‌یف»  هدف یگان‌های پدافند هویی ارتش روسیه قرار گرفتند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته ) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر و از همان ابتدا تاکید کرد که مسکو به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و هدف از عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین اعلام کرد. 

از ابتدای درگیری‌ها، کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا با تشدید فشارهای تحریمی علیه روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین نه تنها کمکی به آرام شدن اوضاع نکرده‌اند بلکه بر آتش درگیری‌های این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها