کد خبر: 550613
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۲۰:۵۴:۴۶
| |

اصابت 6 موشک روسیه به مراکز مهم اودسای اوکراین

ارتش اوکراین از حمله موشکی روسیه به مراکز مهم شهر«اودسا» از جمله فرودگاه این شهر بندری خبر داد.

اصابت 6 موشک روسیه به مراکز مهم اودسای اوکراین
کد خبر: 550613
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۲۰:۵۴:۴۶

ارتش اوکراین غروب شنبه به وقت تهران از حمله موشکی روسیه به شهر بندری «اودسا» در جنوب اوکراین خبر داد.

به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «رویترز» سخنگوی فرماندهی ارتش اوکراین در جنوب این کشور به تلویزیون دولتی اوکراین گفت که شش موشک ارتش روسیه روز شنبه به شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین اصابت کرد.

«ناتالیا هومنیوک» سخنگوی ارتش اوکراین گفت که چهار موشک به یک کارخانه در یک منطقه مسکونی اصابت کرد، در حالی که دو موشک دیگر با باند فرودگاه برخورد کرد. یک مقام اودسا، پیشتر گفته بود که چهار موشک ارتش روسیه به اودسا اصابت کرد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه  اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک جنگنده «سوخو-27» اوکراین را بر فراز منطقه لوهانسک سرنگون کرده است.

این در حالی است که دبیرکل ناتو روز شنبه نسبت به تشدید بیشتر اوضاع در اوکراین در هفته‌های آینده هشدار داد. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در مصاحبه با روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» با هشدار نسبت به تشدید تنش در اوکراین در روزها و هفته‌های آتی گفت: «استفاده از سلاح‌های اتمی به این واقعیت منجر می‌شود که از طرفین درگیر نبرد بازنده شوند و جنگ اتمی کسی را پیروز نمی‌کند.»

وی خاطر نشان کرد که ناتو هیچ داده ای در اختیار ندارد که نشان دهد که زرادخانه اتمی روسیه به سطح بالاتری از آمادگی رسیده است. استولتنبرگ در این گفت‌وگو از تداوم ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین سخن گفت.

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است.

روسیه همچنین اعلام کرده که اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها