کاخ سفید:

در حال گفتگو با اوکراین درباره مذاکره با روسیه هستیم

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه در حال گفتگو و مشورت با اوکراین برای مذاکره با روسیه هستیم، اعلام کرد که کی‌یف را برای امتیاز دادن به روسیه تحت فشار قرار نمی‌دهیم.

در حال گفتگو با اوکراین درباره مذاکره با روسیه هستیم
کد خبر: 558242
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۲۰:۵۰:۵۲

مشاور امنیت ملی بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با مرکز امنیت جدید آمریکا گفت که واشنگتن آگاهانه از مطرح کردن آنچه به عنوان پایان بازی در جنگ اوکراین می دانیم خودداری کرده و اوکراین را برای دادن امتیازات ارضی به روسیه تحت فشار قرار نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، سالیوان با بیان اینکه واشنگتن به حمایت و مشورت به اوکراین در مذاکره با روسیه ادامه خواهد داد، افزود: در حال حاضر، حمایت از اوکراین به معنای ارائه مداوم تسلیحات و اطلاعات به منظور تقویت موضع این کشور در میز مذاکره است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص سیستم های راکتی ارائه شده به اوکراین و تعدادی که اوکراینی ها خواستار آن بوده اند گفت: این بر عهده اوکراینی هاست که تاجایی که می توانند برای دریافت این سامانه ها درخواست کنند و وظیفه ما این است که بر اساس ظرفیت و نیروی آموزش دیده این تسلیحات را ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: اینها سیستم های تسلیحاتی بسیار پیچیده ای هستند که به آموزش واقعی نیاز دارند. ما یک گروه اولیه از اوکراینی ها را برای استفاده از این تسلیحات آموزش داده ایم اما همزمان با افزایش تسلیحات، باید تعداد نیروهای آموزش دیده نیز افزایش یابد. بنابراین این روندی است که در طول هفته ها و ماه های آینده مشخص می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها