در پی افشای اخبار کمک های اطلاعاتی واشنگتن به اوکراین درباره ژنرال های روسی

دستور بایدن برای جلوگیری از درز اخبار کمک‌های اطلاعاتی آمریکا به اوکراین

رسانه های آمریکایی گزارش دادند جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیراً به مقامات ارشد امنیت ملی خود گفته است که افشای اطلاعات در مورد چگونگی اشتراک گذاری اطلاعاتی آمریکا با اوکراین مفید نیست و باید متوقف شود.

دستور بایدن برای جلوگیری از درز اخبار کمک‌های اطلاعاتی آمریکا به اوکراین
کد خبر: 550988
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۲۱:۳۷:۰۷

هفته گذشته، پس از اینکه کاخ سفید ارائه اطلاعات مستقیم به اوکراینی‌ها برای هدف قرار دادن فرماندهان  روس را تکذیب کرد، بایدن به طور جداگانه با لوید آستین وزیر دفاع، ویلیام برنز رئیس سیا و آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی در این زمینه گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی به نقل از یک مقام آگاه گفتند که در این گفتگو، رئیس جمهوری آمریکا به مقامات ارشد خود گفته است که فاش شدن اطلاعات در مورد آنچه که آمریکا با نیروهای اوکراینی به اشتراک می گذارد، مفید نیست و تأکید کرد که درز چنین اطلاعاتی باید متوقف شود.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش داده بود: آمریکا کمک های اطلاعاتی را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده تا از آنها برای کشتن ژنرال های روسیه در طول جنگ اوکراین استفاده کنند.

این روزنامه آمریکایی گزارش داده بود که مقامات اوکراینی با ترکیب جزییاتی از  محل اهداف خود که اطلاعات آن را  از آمریکا دریافت کرده بودند با اطلاعاتی که  خود آنها در اختیار داشتند برای انجام حملاتی استفاده کرده اند که کشتن اعضایی از نیروهای روسیه منجر شده است.

سخنگوی پنتاگون در نشستی خبری در این زمینه گفت: آمریکا موقعیت فرماندهان ارشد روسیه در اوکراین را افشا نمی کند.

وی مدعی شد: آمریکا درحال اشتراک گذاری اطلاعات با اوکراین برای کمک به آنها در دفاع در مقابل روسیه است.

مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها