مسکو، سفیر رژیم صهیونیستی را در پی حمله به فرودگاه دمشق احضار کرد

پس از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق و تعلیق پرواز‌های این فرودگاه تا اطلاع ثانوی، مسکو، سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد و از تل‌آویو درباره این اقدام توضیح خواست.

مسکو، سفیر رژیم صهیونیستی را در پی حمله به فرودگاه دمشق احضار کرد
کد خبر: 558047
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۲۰:۵۸:۳۲

روزنامه عبری‌ «یدیعوت آحارانوت»،  شامگاه امروز (چهارشنبه)، از احضار «اسحاق بن زوی» سفر رژیم صهیونیستی در روسیه خبر داد.

​به گزارش فارس، بنابر گزارش این رسانه عبری، روسیه از سفیر تل‌آویو درباره حمله اخیر به فردوگاه بین‌المللی دمشق توضیح خواسته است و توجیه حمله به باند فرود فرودگاه دمشق را قانع‌کننده ندانسته است.

همزمان با این گزارش، پایگاه خبری شبکه «المیادین» به نقل از وب‌سایت وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد که «میخائیل بوگدانف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور از حمله تل‌آویو به فرودگاه دمشق ابراز نگرانی کرده است.

بنابر این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: « [بوگدانف] نگرانی عمیق خود را در قبال حمله نیروی هوایی اسرائیل در تاریخ دهم ژوئن به فرودگاه غیرنظامی دمشق ابراز کرده است؛ حمله‌ای که باعث خسارت به باند فرود، تجهیزات، ساختمان‌های ناوبری و آسیب رسانی به پروازهای غیرنظامی و بین‌المللی شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: « [بوگدانف] به سفیر [تل‌آویو] ابلاغ کرد که توجیه طرف اسرائیلی درباره حمله هوایی به فرودگاه بین‌المللی دمشق قانع‌کننده به نظر نمی‌آمد و مسکو منتظر توضحات بیشتری از جمله درباره چارچوب مکانیسم موجود میان روسیه و اسرائیل برای جلوگیری از وقوع حوادث خطرناک در قبال سوریه است.»

طبق این گزارش، روسیه همچنین اشاره کرد که سیاستی را دنبال می‌کند که اجازه تبدیل شدن خاک سوریه به «میدانی برای درگیری مسلحانه با طرف سوم» را نمی‌دهد. مسکو در عین حال بر لزوم احترام به تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت این کشور تأکید کرد.

وزارت امور خارجه روسیه، جمعه گذشته، به شدت حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق را محکوم کرده بود.

در حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق،‌ خسارات فراوانی به این فرودگاه وارد شد و وزارت حمل و نقل سوریه از تعلیق پروازها تا اطلاع‌ ثانوی خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها