کد خبر: 554123
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ ۰۹:۲۵:۰۰
| |

نماینده روسیه:

اسرائیل به نقض قوانین، مصادره اراضی فلسطینی‌ها و شهرک‌سازی ادامه می‌دهد

​نماینده روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه تغییر وضعیت قانونی موجود در مکان‌های مقدس قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: اسرائیل به نقض قوانین، مصادره اراضی فلسطینی‌ها و شهرک‌سازی ادامه می‌دهد. او همچنین حمایت مسکو از انجام تحقیقی همه جانبه درباره ماجرای شهادت خبرنگار الجزیره را اعلام کرد.

اسرائیل به نقض قوانین، مصادره اراضی فلسطینی‌ها و شهرک‌سازی ادامه می‌دهد
کد خبر: 554123
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۶ ۰۹:۲۵:۰۰

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه  شورای امنیت گفت: تغییر وضعیت قانونی موجود در مکان‌های مقدس قابل پذیرش نیست و اسرائیل به نقض قوانین، مصادره اراضی فلسطینی‌ها و شهرک‌سازی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، نبنزیا تاکید کرد: روند صلح در خاورمیانه باید بر اساس راه‌حل دوکشوری و آغاز مذاکرات مستقیم احیا شود، ما نیز در چارچوب کمیته چهارجانبه صلح در خاورمیانه به همکاری با همه طرف‌ها ادامه خواهیم داد.

نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه از تمامی طرف‌های بین‌المللی و عربی و در راس آنها مصر خواست برای توقف فعالیت‌های اشغالگران فورا وارد عمل شوند، "طرح برپایی راهپیمایی پرچم‌ها (در قدس) به منزله بشکه باروتی خواهد بود که منفجر خواهد شد و کل منطقه را به آتش خواهد کشید."

سایت آمریکایی آکسیوس نیز پیشتر اعلام کرد که سفیر این کشور در اراضی اشغالی به وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود از اینکه راهپیمایی پرچم‌ها در قدس موجب بالا گرفتن تنش‌ها شود، به شدت نگران است.

در همین راستا گروه‌های فلسطینی پس از نشست فوق‌العاده‌ای در غزه، در بیانیه‌ای با توجه به تحولات پرشتاب در قدس، بسیج عمومی اعلام کردند.

نبنزیا در ادامه حمایت روسیه از خواسته فلسطینی‌ها برای انجام تحقیقی همه جانبه درباره پرونده قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره را اعلام کرد.

او گفت: مسؤولان اسرائیلی در کرانه باختری و اطراف نوار غزه دست به فعالیت‌ها و عملیات‌های نظامی می‌زنند که آخرین آنها با مرگ غم‌انگیز شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی پایان یافت، در این راستا ما از خواسته رهبری فلسطین برای انجام تحقیقی فراگیر و عینی درباره ابعاد پنهان ماجرای قتل ابوعاقله حمایت می‌کنیم.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: هر گونه تلاشی برای دور کردن روسیه از مذاکرات برای حل بحران‌های خاورمیانه نتایج معکوسی دارد.

طبق نتایج تحقیقات انجام شده در پرونده ابوعاقله و مدارک به دست آمده، این خبرنگار فلسطینی روز ۱۱ مه جاری با شلیک مستقیم سربازان اسرائیلی به شهادت رسید.

همچنین بر اساس مدارک جدیدی که به پرونده افزوده شدند، از جمله یک فایل ویدیویی مشخص شد که در لحظه تیراندازی سربازان اسرائیلی هیچ فلسطینی مسلحی در نزدیکی محل استقرار ابوعاقله حضور نداشته و در واقع هیچ گونه تیراندازی متقابلی وجود نداشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها