کد خبر: 558004
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۷:۲۲:۴۶
| |

پسکوف:

عملیات جدید ترکیه در سوریه، کمکی به ثبات این کشور نمی‌کند

سخنگوی کاخ کرملین طی نشست خبری روزانه درباره مسائل مختلفی از جمله عملیات نظامی ترکیه در سوریه، طالبان در افغانستان، تسلیح اوکراین توسط ناتو و مذاکرات روسیه با آمریکا توضیحاتی ارائه داد.

عملیات جدید ترکیه در سوریه، کمکی به ثبات این کشور نمی‌کند
کد خبر: 558004
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۷:۲۲:۴۶

اصرار ترکیه برای انجام عملیات نظامی جدید در شمال سوریه به بهانه ایجاد منطقه امن، با واکنش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه همراه شد.

​به گزارش فارس، پسکوف امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری روزانه در کرملین گفت که عملیات نظامی جدید ترکیه در خاک سوریه، هیچ کمکی به این کشور نمی‌کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در پاسخ به این سوال که کرملین با تصمیم ترکیه برای انجام عملیات در سوریه چگونه برخورد می‌کند، گفت: «ما معتقد نیستیم که این عملیات ویژه، به ثبات و امنیت جمهوری عربی سوریه کمکی کند».

پیش از این نیز، «الکساندر لاورنتییِف» نماینده ویژه روسیه در امور سوریه گفته بود که مسکو از آنکارا می‌خواهد تا از این اقدام دست بردارد و تلاش کند تا نگرانی‌ها را از طریق گفتگو به طور مسالمت‌آمیز حل کند.

سخنگوی کرملین همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که اظهارات «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تسلیح مجدد اوکراین را ندیده است.

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از پسکوف نوشت: «کرملین اطلاعی درباره اظهارات استولتنبرگ در مورد تبدیل احتمالی تسلیحات ارتش اوکراین از مدل‌های زمان فروپاشی شوروی سابق به تسلیحات مدرن ناتو ندارد».

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور هیأتی از طالبان در نشست بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ، گفت این مشارکت به معنای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت افغانستان نیست.

به نوشته ریانووستی، سخنگوی کرملین تصریح کرد: «تاکنون صحبتی در این مورد نشده است. ما بارها در این مورد صحبت کرده‌ایم. هرگونه پیش‌بینی در این خصوص بی‌فایده است. مشکلات بشردوستانه زیادی وجود دارد که بسیاری از کشورها را مجبور به برقراری تماس‌های خاص [با طالبان] می‌کند».

پسکوف در ادامه به موضوع مذاکرات راهبردی روسیه و آمریکا اشاره کرده و اظهار داشت که بازگشت به آن مذاکرات در شرایط کنونی چندان محتمل نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازگشت به فضای دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در نشست ژنو به سال ۲۰۲۱ وجود دارد، گفت: «زمانی امیدی وجود داشت. اما با دیدن آنچه اکنون در حال رخ دادن است ما به سختی می‌توانیم به امیدهای سابق دل ببندیم. ممکن است امیدهای جدیدی وجود داشته باشد، اما ارتباطات در چارچوبی کاملاً متفاوت انجام خواهد شد».

این مقام روس پیشتر نیز گفتگوهای با آمریکا درخصوص مسائل امنیتی و کنترل تسلیحات اتمی ضروری است اما امکان تداوم آن در حال حاضر وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها