کد خبر: 373619
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۳:۲۴:۱۷
| |

کرملین: از حمله آمریکا به مواضع «حشد شعبی» خبر نداشتیم

سخنگوی کرملین تصریح کرد واشنگتن، روسیه را در جریان حمله شب گذشته (یکشنبه) به مواضع حشد شعبی در مرز عراق و سوریه قرار نداده است.

کرملین: از حمله آمریکا به مواضع «حشد شعبی» خبر نداشتیم
کد خبر: 373619
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۳:۲۴:۱۷

اعتمادآنلاین| «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز «دوشنبه» در واکنش به حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در عراق، تصریح کرد واشنگتن، روسیه را در جریان حمله به مواضع حشد شعبی در مرز عراق و سوریه قرار نداده است.

آمریکا یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله در سازمان حشد شعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کرد و پنتاگون نیز با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع حشد شعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست‌کم 25 نفر از نیروهای حشد شعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ 45 شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

پسکوف امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اطلاع داشتن روسیه از اقدام واشنگتن در حمله به مواضع حشد شعبی گفت: «خیر، واشنگتن مسکو را در جریان قرار نداده بود».

با اینحال سخنگوی کرملین در خصوص این اقدام آمریکا ادامه داد: «هرگونه اقدامی با هدف نابودی تروریست‌ها، مثبت ارزیابی می‌شود اما از طرف دیگر، هرگونه اقدامی که بی‌ثباتی اوضاع منجر شود، اقدامی منفی است».

پیش از این، «جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که آمریکا حملات دقیقی را به پنج نقطه از مقر گردان‌های حزب الله عراق انجام داده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها