فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق:

به ایرانی‌ها گفتیم بدون دخالت در امور عراق نیازمند همکاری مشترک هستیم

روابط عراق با ایران از مرحله سکوت به مرحله صراحت رسیده است

وزیر خارجه عراق گفت که این کشور نیازمند همکاری مشترک با طرف ایرانی است و روابط عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

به ایرانی‌ها گفتیم بدون دخالت در امور عراق نیازمند همکاری مشترک هستیم
کد خبر: 557435
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۱۰:۲۵:۱۸

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الغد، با اشاره به اینکه تهران شروع به شنیدن زبان جدیدی از بغداد است که پیش از این وجود نداشت، گفت: به ایرانی‌ها گفتیم که ما نیازمند همکاری مشترک هستیم و نیازی به دخالت در امور عراق نداریم.

به گزارش ایلنا، وی تاکید کرد که روابط عراق با ایران از مرحله سکوت به مرحله صراحت رسیده است.

فؤاد حسین افزود: روابط عراق با کشورهای حوزه خلیج فارس در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و ارتباطاتی میان عراق، برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران وجود دارد.

وی درباره روابط ایران و عراق گفت: گفت‌وگوها و مباحثات با طرف ایرانی را به شکل دیگری آغاز کرده‌ایم، سیاست خارجی عراق امروز، سیاست وابسته به کشور دیگری نیست. ما همچنین تاکید کردیم که سیاست خارجی عراق بر اساس تامین منافع این کشور است و اگرچه با دوستانمان گفت‌وگو می‌کنیم اما در مورد دشمنان‌مان، ما از ابزارهای دیگری استفاده می‌کنیم.

وزیر خارجه عراق همچنین گفت: به تهران گفتیم که ما مشترکات دینی و تجاری و اقتصادی بسیاری داریم و به همین جهت نیازمند همکاری مشترک با یکدیگر هستیم، ما نیازمند اتحاد هستیم.

وی تاکید کرد که دخالت در امور داخلی عراق قابل قبول نیست. همه طرف‌ها باید این موضوع را متوجه شوند، ما دوست و همسایه ایران باقی خواهیم ماند و با یکدیگر کار می‌کنیم.

وزیر خارجه عراق در خصوص نشست ایران و عربستان سعودی گفت: این نشست‌ها با ابتکار و تلاش‌های عراق انجام شده است و پنجمین نشست آن نیز برگزار شده و طی آن ایده برگزاری این نشست‌ها به صورت علنی و خروج آن از حالت سری مطرح شد، همچنین در این جلسه درباره برگزاری این نشست‌ها در سطح وزرای خارجه دو کشور نیز صحبت‌هایی مطرح شد و گام‌های ملموسی در این زمینه برداشته شد و شاهد پیشرفت‌هایی در روابط سعودی و ایرانی هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها