فاجعه و معجزه در سقوط یک جنگنده چینی!

یک فروند جنگنده «جی-7 چنگدو» نیروی هوایی چین حین ماموریت آموزشی در مرکز چین سقوط کرد.

فاجعه و معجزه در سقوط یک جنگنده چینی!
کد خبر: 557069
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۷:۱۶:۵۵

منابع خبری از سقوط یک فروند جنگنده  نیروی هوایی چین هنگام ماموریت آموزشی خبر دادند.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک فروند جنگنده «جی-۷ چنگدو» نیروی هوایی چین حین ماموریت آموزشی  صبح پنجشنبه  در مرکز  چین سقوط کرد. در جریان این سانحه دو خلبان موفق به خروج اضطراری از این جت نظامی شدند، اما یک غیر نظامی جان خود را از دست داد.  این جنگنده نزدیک یک فرودگاه در شهر «جیانگ یانگ» در استان «هوبی» سقوط و به منازل محل سقوط آسیب وارد کرد.

نیروی هوایی چین از اعزام کارشناسان برای تحقیق در زمینه علت وقوع این حادثه خبر داده است.جنگنده جی-۷ چنگدو نسخه چینی جنگنده «میگ-۲۱» شوری سابق  و یکی از قدیمی‌ترین هواپیماها در نیروی هوایی چین است.

این در حالی است که رسانه‌ها در روزهای گذشته از سقوط یک فروند جنگنده آموزشی نیروی هوایی تایوان، رقیب چین  و مرگ خلبان جوان این جت نظامی خبر دادند.

سقوط جنگنده چین

 به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال»» یک فروند جنگنده آموزشی «ای تی-۳»  تنها سه دقیقه بعد از برخاستن از یک پایگاه هوایی در جنوب جزیره سقوط کرد و خلبان آن جان خود را از دست داد.  این دومین سانحه هوایی مرگبار و سومین سانحه هوایی برای ارتش تایوان  در سال جاری محسوب می‌شود.

نیروی هوایی تایوان اعلام کرده که خلبان این جنگنده حین پروازهیچ گزارشی از خرابی یا نقص فنی ارسال  نکرد و وضعیت هوا نیز در آن زمان مناسب بود. به دنبال این حادثه تمام پروازهای آموزشی نیروی هوایی تایوان متوقف شده و تحقیقات برای یافتن علت این سانحه در حال انجام است. نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح برخی مرگبار شده است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها