کد خبر: 556965
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۱:۱۵
| |

رئیس جمهور تایوان:

تسلیم فشار چین نخواهیم شد

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان گفت، این جزیره مانند اوکراین، مصمم به دفاع از خود بوده و مطمئن است که این عزم متحدان دموکراتیک را پیرامون آرمان ما متحد خواهد کرد و همچنین متعهد شد که در برابر فشار اقتدارگرایی تسلیم نخواهد شد.

تسلیم فشار چین نخواهیم شد
کد خبر: 556965
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۱:۱۵

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان گفت، این جزیره مانند اوکراین، مصمم به دفاع از خود بوده و مطمئن است که این عزم "متحدان دموکراتیک را پیرامون آرمان ما متحد خواهد کرد" و همچنین متعهد شد که در برابر فشار اقتدارگرایی تسلیم نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان در دو سال گذشته با فشارهای نظامی و دیپلماتیک فزاینده‌ای در راستای تسلیم شدن در برابر ادعاهای حاکمیتی چین همچنان که همسایه غول پیکر تایوان، این جزیره را جزو سرزمین خود می‌داند، مواجه بوده است.

وضعیت اسفناک اوکراین همدردی گسترده‌ای را در تایوان برانگیخته است و بسیاری شباهت‌هایی را بین وضعیت این کشور و تهدیدی که دولت تایپه آن را از ناحیه چین تشخیص داده است، می‌بینند. تایوان به تحریم‌های غرب علیه روسیه پیوسته است.

تسای اینگ ون در جریان یک سخنرانی از پیش ضبط شده در اجلاس دموکراسی کپنهاگ گفت که حمله روسیه به اوکراین بار دیگر نشان داد که "این رژیم‌ها" از پیگیری اهداف توسعه طلبانه خود دست نخواهند کشید.

او بدون ذکر مستقیم نام چین افزود: همچنان که ما تصاویری از جنایات انجام شده در آن سوی جهان علیه یک دموکراسی دیگر واقع در خط مقدم توسعه طلبی اقتدارگرا را تماشا می‌کنیم، می‌خواهم تأکید کنم که تایوان نیز مانند اوکراین، تسلیم فشار نخواهد شد.

وی افزود: به رغم تهدیدهای فزاینده، ما مصمم به دفاع از "کشور" و شیوه زندگی دموکراتیک خود و مطمئن هستیم که عزم ما، مانند اوکراین، کشورهای دموکراتیک متحد را به آرمان ما جلب خواهد کرد.

وضعیت تایوان در سالهای اخیر منبع تنش‌های مکرر بین پکن و واشنگتن بوده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش گفت در صورت حمله چین به تایوان، آمریکا در وضعیت مداخله نظامی خواهد کرد و این صحبتش چین را به خشم آورد. با این حال مقامات آمریکا گفتند که هیچ تغییری در سیاستشان در قبال تایوان ایجاد نشده است.

وزرای دفاع چین و آمریکا برای اولین بار روز جمعه گفتگوهای رو در رو انجام داده و هر دو طرف بر دیدگاه‌های متضاد خود در مورد تایوان تاکید شدید کردند.

تایوان می‌گوید فقط مردمش حق دارند در مورد آینده این جزیره تصمیم بگیرند و در حالی که خواهان صلح با چین است، در صورت لزوم از خود دفاع خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها