کد خبر: 555656
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ۰۷:۵۱:۱۱
| |

عقب نشینی آمریکا در قبال چین: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر وادار شد در پی واکنش چین، توضیحاتش در خصوص سیاست واشنگتن در قبال تایوان را به روز رسانی و به صراحت اعلام کند که از استقلال این جزیره حمایت نمی کند. بر اساس گزارش ها، وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته توضیحات وبسایت خود در مورد تایوان را تغییر داده بود که در آن عبارت‌های مربوط به عدم حمایت از استقلال تایوان و تصدیق موضع پکن مبنی بر اینکه تایوان بخشی از چین است وجود نداشت. این تغییر موضع ناگهانی خشم پکن را به دنبال داشت. پس از واکنش ها، واشنگتن گفت که این تغییر نشان دهنده تغییر سیاست در مقابل تایوان نیست. اکنون عبارت "ما از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم" به توضیحات سیاست آمریکا در مقابل تایوان بازگشته است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی گفت که این اطلاعات برای انعکاس سخنرانی اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مورد چین به روز رسانی شده است. بلینکن در این اظهارات خود گفته بود ایالات متحده آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی کند. جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در سفر به شرق آسیا توسل به نیروی نظامی از سوی کشورش برای حمایت از تایوان در برابر چین را رد نکرد اما پس از بازتاب های گسترده رسانه ای و واکنش های فراوان به ویژه واکنش تند پکن، مجبور شد حرف خود را پس بگیرد.

عقب نشینی آمریکا در قبال چین: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم
کد خبر: 555656
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ۰۷:۵۱:۱۱

وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر وادار شد در پی واکنش چین، توضیحاتش در خصوص سیاست واشنگتن در قبال تایوان را به روز رسانی و به صراحت اعلام کند که از استقلال این جزیره حمایت نمی کند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته توضیحات وبسایت خود در مورد تایوان را تغییر داده بود که در آن عبارت‌های مربوط به عدم حمایت از استقلال تایوان و تصدیق موضع پکن مبنی بر اینکه تایوان بخشی از چین است وجود نداشت. این تغییر موضع ناگهانی خشم پکن را به دنبال داشت.

پس از واکنش ها، واشنگتن گفت که این تغییر نشان دهنده تغییر سیاست در مقابل تایوان نیست. اکنون عبارت "ما از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم" به توضیحات سیاست آمریکا در مقابل تایوان بازگشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  روز جمعه به وقت محلی گفت که این اطلاعات  برای انعکاس سخنرانی اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مورد چین به روز رسانی شده است. بلینکن در این اظهارات خود  گفته بود ایالات متحده آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی کند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در سفر به شرق آسیا توسل به نیروی نظامی از سوی کشورش برای حمایت از تایوان در برابر چین را رد نکرد اما پس از بازتاب های گسترده رسانه ای و واکنش های فراوان به ویژه واکنش تند پکن، مجبور شد حرف خود را پس بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها