رئیس جمهور تایوان:

تایوان تسلیم فشار چین نخواهد شد

رئیس جمهوری تایوان روز سه‌شنبه سال نوی قمری چین را تبریک گفت اما اظهار کرد تسلیم فشار چین نخواهد شد و خواسته خود مبنی بر ازسرگیری گفت‌وگو با پکن را تکرار کرد.

تایوان تسلیم فشار چین نخواهد شد
کد خبر: 464044
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۱۴:۵۷:۳۳

اعتمادآنلاین| چین که مدعی تایوان دموکراتیک به عنوان قلمروی خود است، در ماه‌های اخیر فعالیت نظامی پیرامون این جزیره را افزایش داده و به آنچه ائتلاف بین تایپه و واشنگتن، مهم‌ترین حامی بین‌المللی تایوان می‌خواند، پاسخ می‌گوید.

تسای اینگ-ون که پس از نشستی با مقامات ارشد امنیتی صحبت می‌کرد، گفت تایوان در ارتباط نزدیک با "کشورهای مربوطه" در مورد شرایط در تنگه تایوان است، تنگه‌ای که این جزیره را از همسایه بزرگ خود جدا می‌کند.

وی ادعا کرد: هواپیمای نظامی و کشتی‌های جنگی چینی که در نزدیکی تایوان فعالیت می‌کنند، برای صلح و امنیت منطقه هند و اقیانوس آرام سودمند نیستند.

تسای گفت: می‌خواهم تکرار کنم موضع ثابت تایوان در قبال روابط متقابل، نه تسلیم در برابر فشار و نه پیشرفت سریع در زمانی است که مورد حمایت قرار می‌گیریم.

رئیس جمهوری تایوان خاطرنشان کرد: تا زمانی که پکن خواستار کاهش تنش باشد، تایوان خواستار "صحبت‌های معنادار" با چین بر اساس برابری و احترام متقابل است.

وی گفت: صلح متقابل مساله یک‌جانبه برای تایوان نیست. کلید آن در دستان چین است. تجربه تاریخی ثابت کرده حملات کلامی و تهدیدات نظامی علیه تایوان کمکی به روابط متقابل نمی‌کند.

تسای خاطرنشان کرد: برای مردم آن سوی تنگه تایوان سال نوی خوشی آرزو می‌کنیم و امیدواریم به طور مشترک صلح و ثبات را در دو سوی تنگه ارتقا دهیم.

چین که درخواست‌های قبلی تسای برای گفت‌وگو را رد کرده بود و وی را جدایی‌طلب می‌پندارد، واکنش فوری به این اظهارات نشان نداد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها