واکنش قانونگذاران کنگره آمریکا به قطعنامه ضد ایرانی

چند نماینده کنگره آمریکا به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان دادند.

واکنش قانونگذاران کنگره آمریکا به قطعنامه ضد ایرانی
کد خبر: 556714
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۱۹:۱۴:۰۳

گروهی از نماینده‌های کنگره آمریکا از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرده‌اند.

​به گزارش فارس، «مایکل مک‌کاول»، عضو جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «من از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران را بابت مانع‌تراشی‌هایش توبیخ کرد خوشحالم. معنادار است که روسیه و چین با توبیخ ایران مخالفت کردند. نمی‌توان به آنها برای مذاکره بر سر توافق هسته‌ای اعتماد کرد. رژیم ایران با محدود کردن بیشتر نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به این اقدام واکنش نشان داد.»

وی اضافه کرد: «رژیم، آشکارا برای پیش بردن فعالیت‌های مخرب خود هنجارهای بین‌المللی را نقض می‌کند. لازم است ما روی فشار اقتصادی طاقت‌فرسا تأکید کنیم تا آنها را مجاب کنیم که اقداماتشان را متوقف کنند.»

«رابرت منندز»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا هم در بیانیه‌ای از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تقدیر کرد. در این بیانیه آمده است: «من از اقدام شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تصویب قطعنامه‌ای مشترک برای محکوم کردن ایران تقدیر می‌کنم.»

او در ادامه تصریح کرده است: «شورای حکام باید مدت‌ها پیش ایران را بابت عدم همکاری به موقع با سوالات آژانس اتمی درباره مواد هسته‌ای اعلام‌نشده که با توافقنامه پادمانی ایران مغایرت دارند پاسخگو می‌کرد. ایران بارها و بارها از پاسخگویی به دنیا درباره برنامه هسته‌ای خود امتناع کرده است.»

منندز، علی‌رغم اینکه هم‌حزبی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا است از مخالفان رویکرد او در مذاکرات برجام است. وی تصریح کرد: «اتفاق جدید ما را در معرض یک سوال آشنا قرار می‌دهد: کی قرار است دولت اقرار کند که پیشروی‌های هسته‌ای ایران باعث می‌شود بازگشت به برجام در راستای منافع راهبردی آمریکا نباشد؟»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها