کد خبر: 556339
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۰۷:۵۳:۲۶
| |

یوگن کورنیچوک، سفیر اوکراین در تلاویو:

کی‌یف خواهان خرید سامانه موشکی گنبد آهنین از رژیم اسرائیل است

سفیر اوکراین در تلاویو اعلام کرد که کی‌یف خواهان خرید سامانه موشکی گنبد آهنین و همچنین موشک‌های ضد تانک از رژیم اسرائیل است.

کی‌یف خواهان خرید سامانه موشکی گنبد آهنین از رژیم اسرائیل است
کد خبر: 556339
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۰۷:۵۳:۲۶

یوگن کورنیچوک، سفیر اوکراین در تلاویو سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در تل‌آویو گفت که اوکراین می‌خواهد سامانه موشکی گنبد آهنین را از اسرائیل خریداری کند و آمریکا نیز با چنین فروشی مخالفت نخواهد کرد. 

به گزارش ایرنا از الجزیره، کورنیچوک افزود، هفته گذشته اسرائیل درخواست آمریکا از آلمان برای تحویل موشک‌های ضد تانک "اسپایک" به نیروهای اوکراینی را رد کرده است. 

وی گفت: ما به حمایت نظامی و فنی و گنبد آهنین نیاز داریم. این سامانه به ما امکان می‌دهد تا زنان و کودکان غیرنظامی خود را از گلوله باران موشک‌های روسیه نجات دهیم. 

با وجود درخواست‌های اوکراین، رژیم صهیونیستی تاکنون کمک‌های محدودی به کی‌یف ارائه کرده است. اسرائیل ماه گذشته ۲ هزار کلاه ایمنی و ۵۰۰ جلیقه ضد گلوله و همچنین ۱۰۰ تن کمک امدادی به اوکراین ارائه داد. 

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه ماه گذشته رژیم صهیونیستی را متهم به حمایت از نئونازی‌ها در اوکراین کرد. 

زاخارووا با انتقاد از اظهارات یائیرلاپید وزیر امورخارجه دولت صهیونیست، گفت که اظهارات مغایر با تاریخ وی مورد توجه مسکو قرار گرفته است، اظهاراتی که به طور گسترده‌ای رویکرد دولت کنونی تل‌آویو در حمایت از رژیم نئونازی‌های کیف را بیان می‌کند. 

انتقاد زاخارووا از اظهارات لاپید پس از آن مطرح شد که خبرگزاری‌ها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین موافقت کرده و مقامات این رژیم در مورد افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف در حال رایزنی و گفت وگو هستند. 

به گفته یک مقام دیپلماتیک، رژیم صهیونیستی ارسال تسلیحات تهاجمی یا فناوری‌های دفاعی پیشرفته مانند سیستم ضد موشکی گنبد آهنین را در برنامه ندارد، لیکن تلاش خواهد کرد تجهیزاتی را بیابد که بتوان بدون ایجاد بحران با مسکو، اهدا کند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد. 

"ینس استولتنبرگ" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد تبدیل جنگ اوکراین به نبردی فرسایشی هشدار داده است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها