وبگاه آمریکایی «اکسیوس»:

اسرائیل درخواست آمریکا برای ارسال موشک های ضد تانک به اوکراین را رد کرد

مقام‌های رژیم اسرائیل علی‌رغم درخواست‌های ایالات متحده آمریکا به آلمان مجوز فروش موشک‌های اسرائیلی «اسپایک» به اوکراین را صادر نکردند.

اسرائیل درخواست آمریکا برای ارسال موشک های ضد تانک به اوکراین را رد کرد
کد خبر: 554501
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۱۱:۱۵:۳۵

وبگاه آمریکایی «اکسیوس» روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد که رژیم صهیونیستی به آلمان مجوز فروش موشک‌های ضدتانک «اسپایک» به اوکراین را نداده است. طبق این گزارش، موشک‌های اسپایک تحت مجوز رژیم صهیونیستی تولید می‌شود و تل‌آویو مجوز صادرات این موشک‌ها را دارد.

به گزارش فارس و طبق این گزارش، پنتاگون از مقام‌ ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در جریان سفر اوایل ماه وی به واشنگتن درخواست کرده است که مجوز فروش این موشک‌ها را به اوکراین صادر کند اما تل‌آویو این درخواست را رد کرده است.

یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی در خصوص امتناع تل‌آویو از فروش موشک‌های اسپایک به اوکراین گفته است که این رژیم نگران است که نظامیان روسیه با تسلیحات ساخت اسرائیل کشته شوند و این امر موجب شود که مسکو به منافع امنیتی تل‌آویو در سوریه آسیب وارد کند.

طبق این گزارش، این موضوع دو هفته پیش، زمانی که «امیر اشل» مدیر کل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از ایالات متحده بازدید کرد، مطرح شد. به گفته مقاماتی که با اکسیوس صحبت کردند، کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست از آلمان برای صادرات موشک اسپایک به اوکراین درخواست مجوز کرده بود که اشل گفت نه، و به کال گفت که تل‌آویو فقط تجهیزات نظامی غیرکشنده را به کی‌یف عرضه خواهد کرد.

اکسیوس گزارش کرد که هنگامی که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته به واشنگتن سفر کرد، ظاهراً موضوع فروش موشک به اوکراین در دیدارهای وی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مطرح شده است. روزی که گانتز به آمریکا سفر کرد، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرند که دو هزار کلاه ایمنی و پانصد جلیقه محافظ برای دفاع مدنی اوکراین ارسال می‌کنند.

طبق این گزارش،‌ پنتاگون رسماً‌ در خصوص این گزارش اظهارنظر نکرده است.

موشک اسپایک که توسط سیستم‌های دفاعی پیشرفته رافائل اسرائیل توسعه داده شد، اولین بار در دهه ۱۹۸۰ بهره‌برداری شد. این موشک می‌تواند به یک کلاهک ضدتانک یا کلاهک انفجاری قوی مسلح شود و یا توسط اپراتور هدایت شود یا در یک خط دید شلیک شود. ایالات متحده و برخی از متحدان ناتو آن را بر روی بالگردهای تهاجمی سوار کرده‌اند.

طبق این گزارش، ایالات متحده و متحدانش در هفته‌های اخیر هزاران موشک ضدتانک و ضد هواپیما و همچنین توپخانه، خودروهای زرهی، تانک و بالگردهای تهاجمی را به اوکراین ارسال کرد‌ه‌اند که سرویه می‌گوید اکثر این تسلیحات در حملات موشک کروز ارتش روسیه منهم شده‌ است.

شبکه راشاتودی گزارش می‌دهد که اصطکاک‌های بین متحدان ناتو نیز به وجود آمده است و لهستان، کشور آلمان را متهم کرده است که تانک‌های «لئوپارد» را برای جایگزینی با صدها تانک «تی-۷۲» که ورشو به کی‌یف ارسال کرده است، نمی‌فرستد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها