کد خبر: 546054
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۱۳:۱۷:۰۰
| |

هیأت اوکراینی برای خرید تسلیحات وارد تل‌آویو شد

رسانه‌های عبری خبر دادند یک هیأت رسمی اوکراینی مدتی است که برای رایزنی با شرکت‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شده است.

هیأت اوکراینی برای خرید تسلیحات وارد تل‌آویو شد
کد خبر: 546054
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۱۳:۱۷:۰۰

منابع عبری خبر دادند که هیأتی اوکراینی به منظور رایزنی با شرکت‌های سازنده تسلیحات در اراضی اشغالی و خرید جنگ‌افزار از آن‌ها وارد تل‌آویو شده است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از روزنامه عبری «هاآرتص» در این خصوص گزارش داد که یک هیأت رسمی از اوکراین از حدود یک هفته پیش وارد تل‌آویو شده و در تلاش است تا از چند شرکت صهیونیستی تسلیحات خریداری کند. طبق گزارش هاآرتص، تل‌آویو برای آنکه خشم روسیه را بر نینگیزد هنوز به شرکت‌های صهیونیستی اجازه فروش تسلیحات به اوکراین را نداده است.

اعضای این هیأت اوکراینی که به شدت راغب به خرید تسلیحات خوانده شده‌اند، با یک مقام ارشد سابق ارتش رژیم صهیونیستی که شرکتی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های امنیتی دارد، دیدار کرده‌اند و با او راه‌های خرید تسلیحات را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند. 

هاآرتص همچنین به نقل از یک منبع در هیأت مذکور خبر داد که همگام با مخالفت کابنیه تل‌آویو با ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین، وزارت جنگ این رژیم نیز تمام مجوزهای فروش اسلحه به کی‌یف را از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین تعلیق کرده است.

این روزنامه عبری همچنین به نقل از برخی کارمندان عالی‌رتبه در اراضی اشغالی گزارش داد که اوکراین در سال اخیر میزان سفارش‌های خود برای خرید تسلیحات نظامی و دریافت اطلاعات از تل‌آویو را افزایش داده است. با این حال، این روزنامه مدعی شد که تل‌آویو به بسیاری از این درخواست‌ها پاسخ منفی داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها