پسکوف:

پوتین و اردوغان درباره رزمایش ناتو در ترکیه گفتگویی نکرده اند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد که پوتین با «رجب طیب اردوغان» درباره رزمایش ناتو در ترکیه گفتگو نکرده است.

پوتین و اردوغان درباره رزمایش ناتو در ترکیه گفتگویی نکرده اند
کد خبر: 556314
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۲۲:۰۱:۰۵

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور با «رجب طیب اردوغان» درباره رزمایش ناتو در ترکیه رایزنی نکرده است.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کرملین در این باره گفت: این موضوع (با رئیس جمهور ترکیه) مورد بحث قرار نگرفته است. هر رزمایشی با دقت زیادی دنبال می‌ شود، اما ترکیه در واقع یکی از اعضای ناتو است و ما به خوبی از این موضوع آگاه هستیم.

«دیمیتری پسکوف» اضافه کرد: ما بارها گفته ایم که ناتو ابزاری برای مقابله است نه پیمانی که صلح و ثبات را تضمین کند. این موضوع نیز مهم است که گسترش ناتو به امنیت بیشتر قاره اروپا منجر نخواهد شد.

وی درباره ادعاهایی مبنی بر دعوت از روسیه در گذشته برای پیوستن به ناتو گفت: من چنین اطلاعاتی ندارم، اما به یقین می دانم که طرف آمریکایی بارها درباره غیرممکن بودن این عضویت صحبت کرده است. الحاق روسیه به ناتو اساساً غیرممکن است.

گفتنی است که رزمایش انتقال و تدارک ناتو «رامشتاین داست ۲-۲۰۲۲» (RADU II-۲۲) در روزهای ۲۰ الی ۲۸ ژوئن ماه جاری در ترکیه برگزار خواهد شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، پرسنل ناتو، مرکز فرماندهی و کنترل هوایی قابل انتقال، مرکز رسمی تولید هوایی تعیین شده، واحد یکپارچه سازی حسگر در راستای رزمایش مذکور به ترکیه منتقل شده‌ اند.

همچنین طبق بیانیه فوق رزمایش رامشتاین همراه با آموزش بین‌ المللی عقاب آناتولی ۲۰۲۲ انجام می‌ شود. این رزمایش در سومین فرماندهی پایگاه جت اصلی در قونیه برگزار می‌ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها