کد خبر: 555800
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۳:۰۳:۱۸
| |

کلینتون:

پوتین فکر می‌کند یک "منجی" است

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مصمم است به هدف خود یعنی «احیای روسیه امپراتوری» دست یابد، زیرا «اعتقادی تقریباً مسیحایی و منجی‌وار به خود دارد.»

پوتین فکر می‌کند یک "منجی" است
کد خبر: 555800
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۳:۰۳:۱۸

«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در مراسم سالانه ادبیات و هنر در انگلیس گفت، در زمان فعالیت در دوره باراک اوباما متوجه رفتار ولادیمیر پوتین که آن زمان نخست‌وزیر بود، نسبت به خودش و روسیه شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت روزنامه گاردین،ا و گفت که یادداشت‌هایی نوشت و هشدار داد که پوتین به تهدیدی برای اروپا و بقیه جهان تبدیل خواهد شد، اما امیدوار است پوتین مسیر همکاری بیشتری را با ایالات متحده دنبال کند.

کلینتون گفت در زمانی که به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می‌کرد، "تحولات مثبتی" با پوتین داشت، اما پس از انتقاد او از مشروعیت انتخابات روسیه در سال ۲۰۱۲ که پوتین را به ریاست جمهوری رساند، روابط آنها کاهش یافت.

به گزارش گاردین، کلینتون گفت پوتین به اظهارات او مبنی بر اینکه روس‌ها مستحق برگزاری انتخاباتی "منطبق با استانداردهای بین‌المللی" به دلیل اعتراضات پس از انتخابات هستند، اعتراض کرد. او گفت: پوتین منتقدان را دوست ندارد، به ویژه منتقدان زن. پوتین پس از آن با من بسیار خصمانه شد، جز چند مورد استثنا.

اظهارات کلینتون در حالی مطرح می‌شود که حمله روسیه به اوکراین از ۱۰۰ روز گذشت. کلینتون گفت یکی از مسائل با دولت‌هایی نظیر دولت پوتین این است که به رهبران غالبا آنچه را که می‌خواهند بشنوند، گفته می‌شود نه واقعیت میدانی و چنین چیزی موجب انتظارات نادرست پوتین از جنگ اوکراین شد.   

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت: به پوتین گفته بودند که می تواند سه روزه کی‌یف را بگیرد و یک دولت دست‌نشانده بگذارد و اساسا اوکراین را کنترل کند. چنین چیزی را به او گفتند و خوشبختانه مشخص شد که غلط است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها