کد خبر: 555516
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۱۴:۲۸:۱۰
| |

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: برخی گام‌ها در مسیر عادی‌سازی با ریاض برداشته شده است

یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به تازگی درمصاحبه ای با روزنامه جورزالم پست اعلام کرد که برخی گام‌ها در مسیر عادی سازی روابط تل آویو با عربستان سعودی برداشته شده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: برخی گام‌ها در مسیر عادی‌سازی با ریاض برداشته شده است
کد خبر: 555516
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۱۴:۲۸:۱۰

لاپید به روزنامه جروزالم پست در مورد چشم انداز عادی سازی روابط با عربستان گفت که این مساله زمان بر است.

به گزارش ایرنا، وی در این مصاحبه اختصاصی که روز دوشنبه انجام گرفت، با اشاره به افتتاح سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در امارات و بحرین در پی عادی سازی تل آویو با این کشور ها افزود: اگر در مورد عربستان این اتفاق بیافتد، با قدم‌های کوچک اتفاق خواهد افتاد. من فکر می‌کنم برخی از این گام‌ها برداشته شده و دولت آمریکا به این روند علاقه دارد.

لاپید همچنین اشاره کرد که آمریکایی‌ها نقش فعال‌تری نسبت به گذشته در این مساله ایفا می‌کنند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات خود در مورد ایران نیز گفت که اگر توافق جدید بین قدرت‌های غربی با جمهوری اسلامی شکل بگیرد، اسرائیل تعهدی در قبال آن نخواهد داشت.

وی مدعی شد که تل آویو هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد تا ایران به یک کشور آستانه هسته‌ای تبدیل نشود.

اسرائیل اخیرا در راستای بر هم زدن روند مذاکرات وین که پیشتر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به ادامه آن ابراز امیدواری کرده بود، هیاتی را به آمریکا اعزام کرده است.

این رژیم نشان داده که در راستای عدم شکل گیری یک توافق در وین از هیچ اقدامی فرونگذاشته و از ترور فیزیکی تا اظهار نظر رسانه‌ای برای تخریب برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران استفاده می‌کند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها