یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی:

اسرائیلی‌ها برجام را توافق خوبی نمی‌دانند

ایران بزرگ‌ترین تهدید علیه موجودیت ما است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت که توافق برجام که در سال ۲۰۱۵ میلادی امضا شد، محدود کننده فعالیت‌های هسته‌ای ایران نبود و به همین دلیل اکثر صهیونیست‌ها از جمله اپوزیسیون این رژیم، آن را توافق خوبی نمی‌دانند.

اسرائیلی‌ها برجام را توافق خوبی نمی‌دانند
کد خبر: 528250
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۰۸:۰۸:۴۷

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت که توافق برجام که در سال ۲۰۱۵ میلادی امضا شد، محدود کننده فعالیت‌های هسته‌ای ایران نبود و به همین دلیل اکثر صهیونیست‌ها از جمله اپوزیسیون این رژیم، آن را توافق خوبی نمی‌دانند.

به گزارش ایلنا، وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که هرگونه توافقی با این کشور باید مانع دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شود.

لاپید افزود که اگر آمریکا بتواند به یک توافق هسته‌ای قوی با ایران دست‌ یابد که توانایی این کشور برای ساخت سلاح هسته‌ای را برای همیشه محدود کند، اسرائیل با چنین توافقی مشکلی نخواهد داشت.

این مقام صهیونیست در ادامه گفت: «ما مشکلی با توافق نداریم. یک توافق خوب، چیز خوبی است. بهترین راه بعدی، عدم توافق است اما تحریم‌ها باید تشدید شوند و باید اطمینان حاصل کرد که ایران نمی‌تواند به جلو حرکت کند. سومین و بدترین راه نیز یک معامله بد است».

لاپید همچنین گفت که هر اتفاقی که برای تاسیسات هسته‌ای ایران می‌افتد، ربطی به مذاکرات هسته‌ای با این کشور ندارد.

وی بار دیگر از ایران به عنوان بزرگ‌ترین تهدید علیه اسرائیل نام برد و گفت که ما حق داریم از خود در برابر بزرگ‌ترین تهدیدات وجودی محافظت کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها