کد خبر: 555307
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۶:۱۴:۳۰
| |

لاپید:

اسرائیل پس از یک غیاب طولانی به آفریقا بازمی‌گردد

​وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم پس از یک دوره غیاب طولانی به قاره آفریقا بازمی‌گردد.

اسرائیل پس از یک غیاب طولانی به آفریقا بازمی‌گردد
کد خبر: 555307
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۶:۱۴:۳۰

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس "آفریقا-اسرائیل ۲۰۲۲" که سفارت این رژیم در پاریس با همکاری کمیته یهودیان آمریکا برگزار کرد، مدعی شد: "فشار سیاسی خارجی برای مدت طولانی ما را دور نگه داشت، اما امروز اسرائیل به آفریقا بازگشته و این یک شعار نیست، بلکه یک واقعیت دیپلماتیک، اقتصادی و اجتماعی است".

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، لاپید در ادامه گفت: "ما در سال‌های اخیر روابط خود را با سه کشور آفریقایی که اکثر جمعیت آنها مسلمان هستند، تقویت کردیم، دفاتر دیپلماتیک جدیدی را افتتاح کردیم و روابطمان را با کشورها در سراسر این قاره تقویت کردیم".

مراکش و گینه طی سال‌های اخیر روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی از سر گرفتند و سودان نیز روابطی را با این رژیم آغاز کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: "اسرائیل امروز قدرت آفریقا را درک می‌کند و آفریقا نیز می‌داند که "اسرائیل قدرتی برای خیر و خوبی" است، ما با هم با رویکرد مشارکت و همکاری کار می‌کنیم و تجربه و تخصص و فناوری خود را برای مقابله با چالش‌های مشترک به کار می‌گیریم".

او باز هم مدعی شد: "طرف‌هایی که با یکدیگر همکاری دارند، در مواجهه با چالش‌های جهانی شکوفا خواهند شد اما طرف‌هایی که از قافله عقب می‌افتند، پس‌رفت خواهند کرد و اسرائیل و آفریقا با هم شکوفایی را انتخاب کردند".

لاپید ادامه داد: "برای تامین امنیت غذایی میلیون‌ها نفر با هم همکاری خواهیم کرد و در زمینه مبارزه با تروریسم و در راستای حفظ صلح و ثبات با هم هماهنگ خواهیم بود، ما در حوزه فناوری پیشرفته جهت ایجاد فرصت‌هایی برای میلیون‌ها شهروند اسرائیلی و آفریقایی با هم همکاری خواهیم داشت و روابط دیپلماتیک عمیق‌تری را برای تقویت همکاری‌های تاریخی و ریشه‌ای خود ایجاد خواهیم کرد".

برخی مسؤولان اسرائیلی پیش از این اعلام کرده بودند که در نهادهای سازمان ملل به دنبال توقف حمایت‌های آفریقایی‌ها از فلسطینی‌ها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها