تل آویو برای واکنش به حملات تلافی جویانه‌ تهران آماده شد

ده‌ها جنگنده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب مانورهای هوایی بر فراز دریای مدیترانه انجام دادند و مدعی شدند شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.

تل آویو برای واکنش به حملات تلافی جویانه‌ تهران آماده شد
کد خبر: 555436
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۰۹:۴۲:۲۵

سران رژیم صهیونیستی که دائما درباره حمله به ایران یاوه گویی می کنند به‌ شدت از عواقب چنین حرکتی بیم و وحشت دارند. روزنامه تایمز اسرائیل نوشت که بر اساس بیانیه امروز (چهارشنبه) نیروهای دفاعی رژیم اشغالگر قدس، رزمایشی شامل «پرواز دوربرد، سوخت‌گیری هوایی و حمله به اهداف دوردست» انجام دادند.

به گزارش خبرآنلاین، در اوایل این ماه، روزنامه تایمز اسرائیل دریافت که این رزمایش به‌عنوان بخشی از تمرین بزرگ ارابه‌های آتش ارتش، یک حمله گسترده به ایران از جمله علیه تاسیسات هسته‌ای این کشور را شبیه‌سازی می‌کند.

ارابه‌های آتش (Chariots of Fire) که تقریبا تمام شاخه‌های ارتش این رژیم را شامل می‌شود، بر آموزش نبرد در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی، از جمله علیه حزب‌الله در لبنان تمرکز کرده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه می‌نویسد، با توجه به عدم اطمینان فزاینده در مورد احیای برجام در بحبوحه مذاکرات طولانی‌مدت، در سال گذشته شاهد بودیم که نیروهای دفاعی تلاش‌های خود را برای آماده‌سازی یک تهدید نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای تهران افزایش دادند.

در آغاز سال گذشته، آویو کوهاوی، رئیس ستاد ارتش اعلام کرد که دستور داده است تا طرح‌های حمله جدیدی را علیه ایران طراحی کنند. تا ماه سپتامبر، کوهاوی مدعی شد که ارتش آمادگی‌ها را برای اقدام علیه برنامه هسته‌ای تهران «تسریع زیادی» کرده است.

با این حال، مقامات دفاعی تخمین می‌زنند که اگرچه برخی از جنبه‌های برنامه‌های ضربتی نیروی هوایی که هنوز در مراحل اولیه خود هستند، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی آماده شوند، برخی دیگر بیش از یک سال طول می‌کشد تا به‌طور کامل عملی شوند.

روزنامه تایمز اسرائیل همچنین نوشت که علاوه بر یافتن راه‌هایی برای حمله به تأسیسات ایران که در اعماق زمین طراحی شده‌اند و به مهمات و تاکتیک‌های تخصصی نیاز دارند، نیروی هوایی برای انجام چنین حمله‌ای باید با پدافند هوایی پیشرفته‌تر ایران مقابله کند. نیروی هوایی همچنین باید برای انتقام‌جویی مورد انتظار ایران و متحدانش در سراسر منطقه علیه اسرائیل آماده شود.

بر اساس گزارش این روزنامه اسرائیلی، این مانور بر آماده‌سازی و پاسخ به چنین حملات تلافی جویانه‌ای متمرکز شده است.

طبق اخبار کانال ۱۳، نیروی هوایی آمریکا قرار بود در این رزمایش به‌عنوان نیروی مکمل با هواپیماهای سوخت‌رسان خدمت کند. ارتش رژیم صهیونیستی این گزارش را تایید نکرد و فرماندهی مرکزی آمریکا آن را تکذیب کرد و گفت: «هیچ دخالت مستقیم نظامی آمریکا در آن رزمایش وجود ندارد».

به گزارش مجله اینترنتی The War Zone، سخنگوی پنتاگون همچنین «شرکت مستقیم» وزارت دفاع در این رزمایش ها را تکذیب کرد.رزمایش ارابه‌های آتش که قرار است تا ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) ادامه یابد، بزرگ‌ترین رزمایش ارتش رژیم صهنونیستی در چند دهه اخیر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها