کد خبر: 555095
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۱۷:۴۵:۵۶
| |

در کنفرانس خبری لاوروف با همتای بحرینی مطرح شد:

راه رسیدن غلات از اوکراین به دنیا باز می شود؟

​وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: اگر مقامات اوکراینی مین‌ها را از آب‌های منطقه‌ای اوکراین پاکسازی کنند، ما عبور آزاد کشتی‌های اوکراینی حامل غلات را تضمین خواهیم کرد.

راه رسیدن غلات از اوکراین به دنیا باز می شود؟
کد خبر: 555095
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۱۷:۴۵:۵۶

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان گفت‌وگوی مطبوعاتی با عبد اللطیف بن راشد الزیانی، همتای بحرینی خود خاطرنشان کرد: ما در مورد وضعیت اوکراین صحبت کردیم. بنا به درخواست دوستانمان، آنها را در جریان پیامدهای رخدادهای اخیر از جمله وضعیت غذایی قرار دادیم. ما آنها را در جریان اقداماتی که طرف روسی از حدود یک ماه پیش برای تضمین عبور آزاد کشتی‌های حامل غلات اوکراین اتخاذ کرده است، قرار دادیم. مقامات اوکراینی باید مین‌ها را از آب‌های منطقه‌ای اوکراین پاکسازی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف در ادامه افزود: اگر مشکل مین‌زدایی که از هفته‌های پیش توجه همکاران غربی را به آن جلب کردیم، حل شود، نیروهای دریایی روسیه عبور این کشتی‌ها در دریاهای آزاد به دریای مدیترانه و سپس به مقصد را تضمین خواهند کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: این ابتکاراتی که اکنون در مورد امنیت غذایی اعلام می‌شود باید با در نظر گرفتن این واقعیت تصمیم گیری شود که طرف روسی مدت هاست تمامی چیزهایی را که به ما بستگی دارد را تضمین کرده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد، مسکو و منامه به رغم کاهش میزان مبادلات تجاری چشم‌اندازهای خوبی برای اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه صنعت، حمل و نقل، دارویی و پزشکی و همچنین در زمینه همکاری‌های سرمایه‌گذاری در اختیار دارند.

لاوروف همچنین تصریح کرد: ما توافق کردیم که از امکانات و توانمندی‌های کمیته دولتی روسیه و بحرین برای همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی به صورت موثرتر استفاده کنیم و این هیئت در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست دوره‌ای در منامه در سال جاری میلادی است.

وی ضمن اشاره به اینکه میزان مبادلات تجاری میان روسیه فدرال و بحرین در حال افزایش است، گفت: اعداد و ارقام قطعی بسیار کم هستند و برای دوستان ما یا فعالان اقتصادی روسیه مناسب نیستند.

لاوروف همچنین اظهار داشت: ما نسبت به شیوه‌ای که ساختارهای ما، یعنی صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و شرکت هلدینگ دارایی‌ها، همکاری‌های سرمایه‌گذاری را تقویت می‌کنند، ابراز خرسندی کرده‌ایم؛ دوستان بحرینی ما مشارکت خود را در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک افزایش داده‌اند. این اقدام بسیار مهمی است و من اطمینان دارم که نتیجه خوبی خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها