کد خبر: 554638
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۱۹:۱۲:۴۷
| |

حزب‌الله:‌

سیاست عربستان مانع توافق ملی لبنانی‌ها است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه کشور فقط با اجماع اداره می‌شود و اصرار بر اقدامات تحریک‌آمیز، جنایت انسانی و ملی است، اعلام کرد که عربستان از این تحریکات حمایت مالی می‌کند.

سیاست عربستان مانع توافق ملی لبنانی‌ها است
کد خبر: 554638
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۱۹:۱۲:۴۷

شیخ نبیل قاووق امروز (یکشنبه) در سخنانی اعلام کرد که سیاست عربستان امروز مانع واقعی بر سر راه اجماع ملی و تهدیدی مستقیم برای صلح مدنی است، زیرا عربستان از تحریکات حمایت مالی می‌کند و پس از انتخابات از حامیان خود خواست تا کمپین تحریک علیه مقاومت را ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تصریح کرد: بدتر از همه آنکه، سیاست نزدیکی روابط عربستان سعودی با رژیم اسرائیل به یک تهدید واقعی برای امنیت ملی لبنان و فلسطین تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: اصرار بر انجام اقدامات تحریک‌آمیز و رد توافق یک جنایتی انسانی، اخلاقی و ملی است و حزب الله پس از انتخابات پارلمانی دستش را به سوی همه مخلصان کشور دراز کرده است. یک سری نمایندگان هستند که در انتخابات پیروز شدند و به سفارتخانه‌ها وابسته نیستند. ما بر اساس قاعده توافق و همکاری برای نجات کشور، دست خود را در دست آنها قرار داده‌ایم و پس از انتخابات برای تعیین ریاست پارلمان و تشکیل هر چه سریعتر دولت تلاش خواهیم کرد.

شیخ نبیل قاووق در ادامه با اشاره به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی گفت که سازشگران خائن شریک جنایت دشمن صهیونیستی در مسجدالاقصی بوده و این عرب‌گرایی دروغین آنها فلسطین را ناامید کرده است و ما به عنوان عرب‌های اصیل و حامی ملت فلسطین، عرب‌گرای عزت و کرامت و مقاومت هستیم که دشمن را از ادامه تجاوزاتش باز می‌دارد و به دلیل حمله به مقدسات، مجازات می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حزب‌الله همانند دیروز، امروز و فردا محکم‌ترین روابط و نزدیکترین همکاری را با مقاومت فلسطین برای انجام همه مسئولیت‌ها در حمایت از مسجد الاقصی و قدس خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها