حزب‌الله:

آمریکا انتخابات لبنان را جنگ علیه مقاومت می‌داند

رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله تأکید کرد که آمریکا و همپیمانانش، انتخابات پارلمانی لبنان را جنگی می‌بینند که باید از آن برای ضربه زدن به مقاومت استفاده کرد.

آمریکا انتخابات لبنان را جنگ علیه مقاومت می‌داند
کد خبر: 541687
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۶:۱۹:۰۱

​«ابراهیم أمین السید» رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان در پاسخ به «سمیر جعجع» رهبر حزب القوات اللبنانیه –وابسته به عربستان سعودی- تأکید کرد که مردم لبنان در انتخابات پارلمانی پیروز خواهند شد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری العهد به نقل از السید گزارش داد: «از آنجایی که آنان (جعجع و اربابان آمریکایی وی) انتخابات پارلمانی را به منزله جنگ می‌دانند، جامعه ما نیز چند جنگ را تجربه کرده و در آن پیروز شده است. این هم یکی از آنهاست».

وی با بیان اینکه «ثابت خواهیم کرد که هیچ کس نمی‌تواند به سلاح، مقاومت یا جامعه ما نفوذ کند»، خاطر نشان کرد، جعجع انتخابات را «جنگ آزادسازی سیاسی» توصیف کرده، ولی سؤال اینجاست که «لبنان را از دست چه کسی می‌خواهید آزاد کنید؟».

این مسئول حزب الله خاطر نشان کرد: «با وجود شرایط معیشتی دشواری که با آن روبرو هستیم، هیچ کس در جامعه ما نیست که سربلند نباشد. به همین دلیل، همان طور که سلاح و مقاومت ما هدف قرار گرفته می‌شود، جامعه ما نیز هدف قرار گرفته خواهد شد».

السید در پایان تأکید کرد: «آمریکا، اروپا، [کشورهای حاشیه] خلیج [فارس] و برخی از گروهها در داخل لبنان، انتخابات را به عنوان جنگی علیه سلاح، مقاومت و جامعه می‌خواهند. به همین دلیل، انتخابات را به منزله جنگ ۳۳ روزه سیاسی می‌دانند؛ زیرا انتخابات همان هدف را دارد که همان هدف قرار دادن سلاح، مقاومت و جماعه ماست».

در همین ارتباط، «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت اخیرا تأکید کرد: هژمونی و استکبار آمریکایی امروز در منطقه به دست فرزندان مقاومت در هم شکسته است... آمریکایی‌ها ما را در تنگنای اقتصادی قرار داده‌اند و موجب افزایش قیمت دلار و تورم در لبنان شده‌اند، در این شرایط تکلیف واقعی ما مردم، هوشیاری است.

الموسوی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند مردم از سیاستمداران در لبنان ناامید شوند رشوه می‌دهند تا در دل مردم لبنان یاس و نومیدی گسترش یابد و می‌گویند مقاومت برای شما چه کرده است؟ ما می‌گوییم مقاومت عزیزترین و بزرگ‌ترین هر آنچه را دارد، یعنی جان شهدایش را تقدیم کردند.

این عضو حزب الله  خاطر نشان کرد: امروز در این توطئه‌ای که علیه ما شده است، می‌گویند که دنیا دیگر تحمل مقاومت را ندارد و ما می پرسیم دلیلش چیست؟ وقتی که مقاومت مشغول جنگ، جهاد و شهادت در هر جایی از خاک وطن بود که نیاز به دفاع و آزادسازی داشت در حال از بین بردن قدرت بازدارندگی کشور بودید و وقتی هم که دولت را ورشکسته کردید، خواستید حزب الله و مقاومت را مسئول آن بدانید.

الموسوی همچنین تأکید کرد: ما از حالا تا زمان انتخابات هجمه‌ها، اتهام‌ها و ادعاهای دروغین و جنگ‌های گمراه کننده‌ای را می‌شنویم، همان طور که خودشان می‌گویند که ۴۸۰ میلیون دلار را برای تبلیغات رسانه‌ای هزینه کردند.

پارلمان لبنان ۲۷ مهر ماه گذشته، با برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۷ مارس آتی ( ۷ فروردین ۱۴۰۱) موافقت کرد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله هم تاکید کرده بود که حزب الله در پی برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد از این‌که هیچ یک از طرفهای لبنانی خواستار تعویق انتخابات پارلمانی باشند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای اعلام کرده بود که گروه‌های سیاسی لبنان خواستار برگزاری انتخابات در در موعد مقرر خود، طبق قانون انتخاباتی جاری کشور که ۲۷ مارس آتی است، هستند.

نظام لبنان پارلمانی است و نخست وزیر و رئیس جمهور از دل این پارلمان بیرون می آیند به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود اما انتخابات پیشین، برای نخستین بار بعد از ۹ سال و در پی یک تأخیر ۵ ساله در ۸ می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷)برگزار شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها