کد خبر: 537488
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۰۹:۰۰:۱۸
| |

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا:

شاهد تشدید تنش ها از سوی مسکو درمورد اوکراین هستیم

وزیر دفاع آمریکا همزمان با فضاسازی‌های کشورش علیه روسیه ادعا کرد واشنگتن همچنان شاهد نشانه هایی از تشدید تنش از سوی مسکو از جمله ورود نیروهای جدید به مرز اوکراین است.

شاهد تشدید تنش ها از سوی مسکو درمورد اوکراین هستیم
کد خبر: 537488
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۰۹:۰۰:۱۸

پنتاگون جمعه شب به وقت محلی اعلام کرد لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با  وزیران دفاع کشورهای لهستان، آلمان، کانادا، فرانسه، رومانی، و ایتالیا گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا،  بر اساس بیانیه پنتاگون، آستین در این گفت‌وگو اقدامات آمریکا برای اطمینان بخشیدن به متحدان ناتو را بر شمرد  و بر تعهد آمریکا به ماده ۵ پیمان آتلانتیک شمالی و دفاع جمعی تاکید کرد.

 رئیس پنتاگون مدعی شد آمریکا در حال حاضر توانایی‌های قوی در اروپا دارد و با متحدان ناتو برای دفاع از خود در برابر هر گونه تجاوزی متحد هستیم.

لوید آستین از همتایان خود برای حمایت از اوکراین و تمهیدات تضمینی و بازدارندگی ناتو و نیز به ویژه از لهستان، آلمان و رومانی به دلیل میزبانی از نیروهای آمریکا قدردانی کرد.

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد که ایالات متحده همچنان شاهد نشانه هایی از تشدید تنش از سوی روسیه، از جمله ورود نیروهای جدید به مرز اوکراین است. ما در موقعیتی هستیم که هر زمانی ممکن است تهاجم آغاز شود.

بر اساس این بیانیه، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی نیز با وزیر نیروهای مسلح انگلیس و معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا با معاون وزیر دفاع اوکراین، گفت‌وگو کردند.

همزمان با فضاسازی های دولت بایدن مبنی بر اینکه اگر رئیس جمهوری روسیه تصمیم بگیرد، حمله به اوکراین در هر زمانی می تواند اتفاق بیفتد، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز که در استرالیا به سر می برد، با همتای اوکراینی خود گفت‌وگو کرد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز جمعه به وقت محلی ادعا کرد در موقعیتی هستیم که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم بگیرد، حمله به اوکراین در هر زمانی می تواند اتفاق بیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها