بایدن فرمان کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را امضا کرد

رئیس جمهور آمریکا لایحه کمک چند ده میلیارد دلاری به دولت اوکراین را به منظور کمک به این کشور در جنگ با روسیه امضا کرد.

بایدن فرمان کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را امضا کرد
کد خبر: 552845
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۱۵:۳۲:۴۳

در ادامه حمایت‌های نظامی واشنگتن از کی یف، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه فرمان ۴۰ میلیارد دلاری کمک به اوکراین را امضا کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا، که هم اکنون در تور شرق آسیایی خود در کره جنوبی به سر می‌برد، با امضای قانون کمک‌های جدید به اوکراین، به آن قابلیت اجرایی بخشید.

این لایحه که به پیشنهاد شخص بایدن به صحن کنگره آمریکا رفت، پیشتر در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با ادعای کمک به اوکراین تصویب شد و برای اجرایی شدن به امضا بایدن نیاز داشت.

رسانه‌های آمریکایی پیشتر اعلام کردند که کنگره آمریکا با به تعویق انداختن بررسی بودجه‌های ضروری داخلی مانند بودجه اضافی مرتبط با همه گیری ویروس کرونا در این کشور، طی اقدامی با افزودن چندین میلیارد دیگر به بودجه ۳۳ میلیاردی درخواستی بایدن جهت کمک به اوکراین، تصویب سریع آن را در اولویت قرار داد.

آمریکا به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد از اوکراین حمایت طولانی مدت به عمل آورد و تاکنون میلیاردها دلار کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال کرده است، مسئله‌ای که از سوی مسکو به عنوان ریختن بنزین بر روی آتش درگیری‌ها تلقی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها