جریان متحد حزب‌الله:

بزرگ‌ترین فراکسیون را در پارلمان لبنان داریم

رئیس یک حزب مسیحی متحد حزب‌الله لبنان، پس از اعلام نتایج انتخابات گفت که «از موضع [یک جناح] پیروز، بار دیگر به گفت‌وگو با همه دعوت می‌کنیم.»

بزرگ‌ترین فراکسیون را در پارلمان لبنان داریم
کد خبر: 552276
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۲۰:۰۸:۵۰

انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه هفته جاری (۲۵ اردیبهشت) در سراسر این کشور برگزار شد و طی آن ۷۱۸ نفر در قالب ۱۰۳ لیست یا فهرست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان در ۱۵ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت کردند.

​به گزارش فارس، «جبران باسیل» رئیس «التیار الوطنی الحر» (جریان ملی آزاد) پس از اعلام این نتایج، گفت: «بسیاری منتظر مرگ سیاسی ما در این انتخابات بودند، ولی این مسئله محقق نشد». جریان ملی آزاد، یک حزب مسیحی متحد مقاومت در لبنان است.

شبکه خبری المیادین به نقل از باسیل گزارش داد، انتخابات برای جریان ملی آزاد، یک وسیله برای کار است و «ما آماده‌ایم که با همه مردم، کار کنیم».

وی با بیان اینکه این جریان از از این انتخابات، عبرتهای بسیاری گرفته است، گفت: «پیروزی ما آمیخته با اندوه بر قربانیان است، به ویژه قربانیان بندر [بیروت]. ما نگران آینده هستیم».

این سیاستمدار لبنانی با اشاره به اینکه «ما بزرگترین فراکسیون را در پارلمان داریم»، خاطر نشان کرد: «از موضع [یک جناح] پیروز، بار دیگر به گفت‌وگو با همه دعوت می‌کنیم. البته با پیروزی وهمی که برخی دیروز اعلام کردند، دلار جهش شدیدی داشت».

باسیل با تأکید بر اینکه، تفکر حذف یک گروه، یک توهم است، عنوان کرد: «یک مشروعیت ملی وجود دارد که همه باید به آن، احترام بگذاریم. امروز زمان مبارزه نیست تا ببینیم چه کسی قویتر است. ما مجبوریم که به خاطر منافع لبنان، دست در دست یکدیگر بگذاریم».

آمار نهایی انتخابات لبنان امروز (سه شنبه) اعلام شد. آمار منتشره نشان می‌دهد نمایندگان فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان «الوفاء للمقاومه» ۳۳۵.۴۶۶ رأی را از آن خود کرده‌اند.

در همین ارتباط، «حسین رحال» مسؤول بخش رسانه‌های الکترونیک در جنبش حزب‌الله گفت، نتایج اعلام شده، ادعاهای دشمنان مبنی بر اینکه حزب‌الله و حزب «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی) در انتخابات اخیر عقبگرد داشته‌اند و دیگر مشروعیتی ندارند را رد کرد.

وی تصریح کرد، ائتلاف حزب‌الله و جریان آزاد ملی ثابت کرد که علیرغم همه مشکلات و مسائلی که به آن روبرو شده ، قوی است.

رحال در پایان تأکید کرد، اهالی بیروت در رأی‌ به یاری حزب‌الله آمدند و بسیاری از نامزدهای مستقل که در لیست‌های «التغییریه» پیروز شده‌اند با مقاومت دشمنی ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها