واکنش جدید روسیه به تصمیم فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو

​معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو پس از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو مجبور به اتخاذ تدابیر جبرانی خواهد شد و هیچکس از این اقدامات سودی نخواهد برد.

واکنش جدید روسیه به تصمیم فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو
کد خبر: 552274
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۲۰:۰۴:۱۷

سرگئی ریابکوف به شبکه تلویزیونی «روسیه 24» گفت: «همانطور که می بینید، آنها خودشان نمی دانند چه می خواهند. آنها از عدم درک جهان در آینده و اجتناب ناپذیر بودن چند قطبی در جهان رنج می‌برند».

به گزارش ایسنا، ریابکوف تصریح کرد: «به محض پایان تجزیه و تحلیل‌ها در مسکو درباره پیامدهای پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو از نقطه نظر ساختار کلی نیروها و تجهیزات در اروپا و شمال اروپا، ما مجبور به اتخاذ یک سری اقدامات جبرانی خواهیم شد که به سود هیچکس نخواهد بود».

امروز سه شنبه، اکثریت نمایندگان پارلمان فنلاند به پیوستن کشورشان به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رأی مثبت داده‌اند.

تصویب عضویت فنلاند در پالمان این کشور در حالی است که روسیه که ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با فنلاند دارد، عضویت این کشور در ناتو را یک اشتباه خوانده که به روابط دوجانبه مسکو و هلسینکی آسیب خواهد زد.

دولت روسیه به شدت از پیوستن دو کشور سوئد و فنلاند به ناتو انتقاد کرده و هشدار داد که در این صورت «باید اقدامات فنی-نظامی و غیره را اتخاذ کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها