کد خبر: 552074
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ۱۸:۱۹:۵۷
| |

مرکز آمار فلسطین:

تعداد فلسطینیان از زمان وقوع نکبت ۱۰ برابر شده است

مرکز آمار فلسطین اعلام کرد که تعداد فلسطینیان از زمان وقوع نکبت در سال ۱۹۴۸ و پس از گذشت ۷۴ سال، ۱۰ برابر شده است.

تعداد فلسطینیان از زمان وقوع نکبت ۱۰ برابر شده است
کد خبر: 552074
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ۱۸:۱۹:۵۷

مرکز آماز فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جمعیت فلسطین در سال ۱۹۱۴ به حدود ۶۹۰ هزار تن رسیده بود که تنها ۸ درصد آنها یهودی بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بیانیه آمده است، به رغم آواره شدن بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸ و کوچ اجباری بیش از ۲۰۰ هزار فلسطینی که اکثر آنها پس از جنگ ژوئن ۱۹۶۷ به اردن رفتند، تعداد فلسطینیان در پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴ میلیون تن شد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، حدود نیمی از آنها (هفت میلیون تن) در داخل فلسطین (۱.۷ میلیون تن در مناطق اشغال شده در سال ۱۹۴۸) زندگی می‌کنند.

مرکز آمار فلسطین در بیانیه خود اعلام کرد، براساس آمارها، از این هفت میلیون تن تا پایان سال ۲۰۲۱، ۳.۲ میلیون تن در کرانه باختری به ویژه در شهر قدس و حدود ۲.۱ میلیون تن در نوار غزه زندگی می‌کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است، بر اساس این داده‌ها، فلسطینیان ۴۹.۹ درصد ساکنان اراضی اشغالی فلسطین و صهیونیست‌ها ۵۰.۱ درصد را تشکیل می‌دهند.

در بیانیه مذکور آمده است، اشغالگران اسرائیلی در مرحله نکبت بر ۷۷۴ روستا و شهر فلسطینی سیطره یافتند و ۵۳۱ شهر و روستای فلسطینی را به صورت کامل تخریب کردند.

این مرکز فلسطینی در بیانیه خود آورده است: طبق آمار و اطلاعات ثبت شده توسط آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی "آنروا" در دسامبر ۲۰۲۰ تعداد آوارگان و پناهجویان فلسطینی حدود ۶.۴ میلیون تن است.

در این بیانیه همچنین آمده است، ۲۸.۴ درصد از این جمعیت به طور رسمی در ۵۸ اردوگاه متعلق به آنروا اقامت دارند. از این تعداد اردوگاه، ۱۰ اردوگاه در اردن، ۹ اردوگاه در سوریه، ۱۲ اردوگاه در لبنان، ۱۹ اردوگاه در کرانه باختری و هشت اردوگاه در نوار غزه واقع شده‌ است.

۷۴ سال پیش در ۱۵ مه سال ۱۹۴۸ گروهک‌ها و سازمان‌های جنایتکار صهیونیست دست به جنایتی وحشیانه علیه ملت فلسطین زده و سرزمین آنها را اشغال کردند؛ جنایتی که به روز نکبت "یوم النکبة" معروف شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها