کد خبر: 551889
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۵ ۱۶:۱۰:۱۲
| |

دور جدید مذاکرات درباره قانون اساسی لیبی در میان اختلافات عمیق

​دور جدید مذاکرات سرنوشت‌ساز و دشوار میان پارلمان و شورای عالی لیبی امروز (یکشنبه) برای ترسیم بستری قانونی و مورد توافق آغاز می‌شود؛ توافقی که به برگزاری انتخابات در این کشور و پایان دادن به نزاع بر سر قدرت کمک می‌کند.

دور جدید مذاکرات درباره قانون اساسی لیبی در میان اختلافات عمیق
کد خبر: 551889
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۵ ۱۶:۱۰:۱۲

در این گفت‌وگوهای چند روزه؛ دو هیات از پارلمان و شورای عالی دولت حضور خواهند داشت و طی آن درباره راهکار حل اختلافات حقوقی و قانونی که یکی از دلایل فروپاشی طرح برگزاری انتخابات در ماه دسامبر سال پیش بود، رایزنی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این نشست که سازمان ملل بر آن نظارت دارد، در میان امید بسیار به حصول توافق فیمابین و توافق بر سر چارچوب‌های قانونی برگزاری انتخابات صورت می‌گیرد؛ هرچند که دو طرف اختلافات و دیدگاه‌های متناقضی دارند و دو دولت فتحی پاشاغا و عبدالحمید الدبیبه‌ هم با یکدیگر اختلاف دارند.

اختلافات در دور نخست مذاکرات که در اواسط ماه میلادی گذشته برگزار شد، آشکار گشت؛ شورای دولت از تدوین قانون اساسی حمایت می‌کند که به انتخابات منجر شود، اما پارلمان خواهان اصلاح متون مورد اختلاف در قانون اساسی بر اساس اصلاحیه ۱۲ است تا سپس به عنوان یک قانون اساسی که نظم دهنده حیات سیاسی و انتخابات است، به رفراندم گذاشته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها