کد خبر: 551544
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۰:۲۱:۴۸
| |

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل:

تحریم‌ روسیه، صلح را برای اوکراین به ارمغان نمی‌آورد

​یک دیپلمات ارشد چین در سازمان ملل گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه بیش از آن که باعث ایجاد صلح در اوکراین شود، بحران جهانی غذا و انرژی را بدتر خواهد کرد.

تحریم‌ روسیه، صلح را برای اوکراین به ارمغان نمی‌آورد
کد خبر: 551544
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۰:۲۱:۴۸

دای بینگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که در سناریوی کنونی جنگ در اوکراین، تلاش‌های مشترک مسکو و کی یف برای کاهش تبعات انسانی ضروری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی تله سور، دای بینگ اظهار کرد: ما امیدواریم که روسیه و اوکراین به افزایش هماهنگی در مورد مسائل انسانی ادامه دهند و هر کاری که ممکن است برای کاهش پیامدهای انسانی درگیری انجام دهند.

این مقام چینی همچنین در این نشست بیان کرد،" تحریم‌ها صلح را تضمین نمی‌کنند، تنها گسترش بحران غذا و سوخت را تسریع می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: در نتیجه، کودکان در سراسر جهان بیشترین هزینه را برای این مورد خواهند پرداخت.

این دیپلمات چینی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که روسیه و اوکراین برای کاهش اثرات مخرب درگیری بر امنیت و ثبات جهان، تلاش‌هایشان را مضاعف کنند خاطر نشان کرد: ما از روسیه و اوکراین می‌خواهیم که به مسیر مذاکرات بازگردند و به تلاش برای ایجاد شرایط سیاسی مناسب برای بازیابی صلح ادامه دهند.

دای بینگ در سازمان ملل گفت: تحریم‌ها علیه روسیه به سبب عملیات نظامی این کشور در اوکراین صلح را به ارمغان نمی‌آورد، اما منجر به بحران انرژی، غذایی و مالی در جهان می‌شود.

در ۲۴ فوریه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های جدایی طلب خلق دونتسک و لوهانسک در اوکراین، عملیاتی با را با هدف اعلام شده "غیرنظامی سازی و نازی زدایی" را در اوکراین آغاز کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها