یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی:

کره شمالی برای آزمایش اتمی آماده شده است

کره جنوبی می‌گوید همسایه شمالی آنها برای آزمایش اتمی آماده شده و این اقدام تأثیر کوتاه مدتی بر اقتصاد سئول خواهد داشت.

کره شمالی برای آزمایش اتمی آماده شده است
کد خبر: 551612
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۶:۱۷:۵۹

یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد که به نظر می‌رسد کره شمالی برای هفتمین آزمایش اتمی خود آماده است.

​به گزارش فارس، به گفته این مقام کره جنوبی، که نام یا سمتش اعلام نشد، دولت پیونگ‌یانگ ممکن است قبل از آزمایش اتمی، موشک‌های بالستیک را آزمایش کند.

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این مقام نوشت: «دولت قصد دارد برنامه‌های عملیاتی بسیار دقیقی را در مورد کره شمالی و دیگر مسائل منطقه‌ای و جهانی قبل از نشست آتی بین رئیس جمهور یون سوک یول و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده تهیه کند».

وی همچنین اظهار داشت آزمایش اتمی کره شمالی تأثیر کوتاه‌مدتی بر اقتصاد کره جنوبی خواهد داشت، اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که حمله روسیه به اوکراین و بنیادهای اقتصادی جهانی احتمالاً «متغیرهای ساختاری بزرگ‌تری» خواهند بود.

روز پنجشنبه بود که کره شمالی سه موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریای شرقی شلیک کرد که اولین اقدام تحریک‌آمیز آنها از زمان روی کار آمدن یون در کره جنوبی بود.

روز گذشته همچنین رئیس جمهور جدید کره جنوبی از کابینه خود خواست با توجه به از سرگیری آزمایش‌های اتمی همسایه شمالی این کشور، برای واکنش بهتر هوشیار باشند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها