کد خبر: 544115
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۱۱:۳۲:۰۴
| |

رئیس‌جمهوری جدید کره‌جنوبی به کاخ آبی نمی‌رود

​رئیس‌جمهوری منتخب کره‌جنوبی امروز یکشنبه گفت که کاخ آبی را که دفتر ریاست جمهوری فعلی است، رها کرده و دفترش را در مرکز سئول راه‌اندازی می‌کند تا بهتر با مردم در تماس باشد.

رئیس‌جمهوری جدید کره‌جنوبی به کاخ آبی نمی‌رود
کد خبر: 544115
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۹ ۱۱:۳۲:۰۴

جابجایی دفتر ریاست جمهوری یکی از اصلی‌ترین وعده‌های کمپین انتخاباتی یون سوک یئول، رئیس‌جمهوری منتخب کره‌جنوبی بوده است. این دادستان ارشد و سابق محافظه‌کار که تک‌دوره پنج‌ ساله او از دهم مه آغاز می‌شود، گفت این مکان و طراحی کاخ آبی این انتقاد را داشته که روسای جمهوری کره‌جنوبی با مردم در تماس نیستند و اختیارات زیادی دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در کاخ آبی، دفاتر مشاوران ریاست جمهوری و سایر مقام‌ها و همچنین دفتر مطبوعاتی در همان ساختمانی که رئیس‌جمهور کار می‌کند، قرار ندارد.

یون امروز در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت که دفتر ریاست جمهوری را به ساختمان وزارت دفاع در مرکز سئول منتقل و او دوره خود را در آنجا آغاز می‌کند. او گفت، مقام‌های وزارت دفاع به ساختمان ستاد مشترک در همانجا منتقل می‌شوند و کارکنان ستاد مشترک هم به یک مرکز فرماندهی جنگ در نزدیکی سئول می‌روند.

رئیس‌جمهوری منتخب کره‌جنوبی گفت که یک پارک عمومی بزرگ در نزدیکی دفتر جدید او ساخته خواهد شد و شهروندان عادی می‌توانند از فاصله نزدیک دفتر او را ببینند. او گفت که قرار است یک مرکز مطبوعاتی در دفتر ریاست جمهوری جدید ایجاد شود و دیدار گاه به گاه با روزنامه‌نگاران صورت بگیرد.

طبق برنامه‌های یون، کاخ آبی فعلی در روز تحلیف او به روی عموم باز خواهد بود. او همچنین گفت که برای انتخاب نام دفتر ریاست جمهوری جدید از مردم نظرخواهی خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها