پنتاگون به روسیه/ فکر کردی با موشک مافوق صوت برنده جنگ خواهی شد؟

پنتاگون به روسیه/ فکر کردی با موشک مافوق صوت برنده جنگ خواهی شد؟
کد خبر: 551478
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۱۲:۵۵:۲۲

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، استفاده روسیه از موشک‌های مافوق صوت در اوکراین "تأثیرات قابل توجه یا تحول‌آفرین و تغییردهنده بازی" در جنگ نداشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه در جمع قانونگذاران در استماع کمیته فرعی دفاع از تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: روس‌ها از چندین موشک مافوق صوت استفاده کرده‌اند.

او افزود: بدیهی است که عامل متمایزکننده یک موشک مافوق صوت، سرعت حرکت آن است... اما به غیر از سرعت سلاح - از نظر تأثیر آن روی یک هدف معین - تا به امروز شاهد تأثیرات واقعاً مهم یا تحول‌آفرین و تغییردهنده بازی نیستیم، آن هم با توجه به اینکه روس‌ها از چند موشک مافوق صوت استفاده کرده‌اند.

یک روز پیش از آن، یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده به خبرنگاران گفت که روسیه از زمان آغاز حمله به این کشور در ۲۴ فوریه، از حدود ۱۰ تا ۱۲ سلاح مافوق صوت در اوکراین استفاده کرده است. این مقام به تاریخ و مکان مشخصی برای شلیک‌ها اشاره نکرد.

تاد ولترز، فرمانده اروپایی ایالات متحده در اواخر ماه مارس به کمیته سرویس‌های مسلح سنا گفت که روسیه "چندین" مافوق صوت به سمت اوکراین شلیک کرده است که بیشتر آنها به سمت اهداف نظامی بوده‌اند.

روز چهارشنبه، ژنرال میلی گفت که استفاده از سلاح‌های مافوق صوت اولین بار است که در جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. او گفت که مقامات پنتاگون "هر یک از این شلیک‌ها را تجزیه و تحلیل کرده‌اند،" اما او فقط در یک جلسه محرمانه با قانونگذاران درباره جزئیات آن صحبت خواهد کرد.

همچنین لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که در این جلسه در کنار ژنرال میلی شهادت می‌داد، تایید کرد که روسیه "چندین بار" از سلاح‌های مافوق صوت در جنگ اوکراین استفاده کرده است. او گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه "هفته‌ها پیش" از چنین تسلیحاتی استفاده کرد، اما این شلیک‌ها "فعلا تا این مرحله برگ برنده و تغییردهنده معادلات نبوده‌اند."

آستین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند استفاده پوتین از تسلیحات مافوق صوت پتانسیل استفاده از تسلیحات هسته‌ای را افزایش می‌دهد، گفت که او فکر می‌کند که این کار باعث نمی‌شود که او مایل به استفاده از سلاح هسته‌ای باشد.

رئیس پنتاگون با اشاره به موشک‌های مافوق صوت گفت: فکر می‌کنم او سعی دارد با استفاده از آن سلاح یک اثر خاص ایجاد کند. او گزینه‌هایی دارد... او می‌تواند یک حمله سایبری انجام دهد و از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، چیزهایی که همه ما به دنبال آن هستیم تا ببینیم آیا او چنین تصمیماتی می‌گیرد یا خیر. اما من فکر نمی‌کنم که این لزوماً او را به سمت استفاده از سلاح هسته‌ای سوق دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها