کد خبر: 550490
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۲:۱۴:۰۰
| |

مغرب به دنبال خرید موشک کروز از اسرائیل

طبق گزارش روزنامه دیفنسیا، کشور مغرب در حال مذاکره برای دستیابی به موشک‌های کروز ساخت یک شرکت اسرائیلی است.

مغرب به دنبال خرید موشک کروز از اسرائیل
کد خبر: 550490
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۲:۱۴:۰۰

روزنامه «دیفنسیا» (متخصص در امور نظامی) در گزارشی نوشت که کشور مغرب در حال مذاکره برای دستیابی به موشک‌های کروز ساخت شرکت «البیت سیستمز» (مستقر در سرزمین اشغالی فلسطین) است.

به گزارش فارس و به نوشته وبگاه معا، طبق گزارش این روزنامه، مغرب سعی دارد ناوگان نیروی هوایی پادشاهی خود را با این موشک‌ها تقویت کرده و جنگنده‌های خود را به جدیدترین سیستم‌های الکترونیکی و رادار و سیستم‌های حسگر مجهز کند.

در این راستا پادشاهی مغرب به دنبال نهایی کردن قرارداد خرید موشک‌های کروز از شرکت نظامی «البیت سیستمز» است، به شرطی که نهادهای امنیتی و نظامی صهیونیستی با این معامله موافقت کنند. روزنامه دیفنسیا نوشته است که با توجه به روابط خوب سیاسی تل آویو و رباط، به نظر نمی‌رسد که محافل نظامی رژیم موقت صهیونیستی مخالفتی با این قرارداد نظامی داشته باشند.

آن‌ طور که گفته می‌شود، این موشک‌ها قادر به هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی با برد ۲۵۰ کیلومتر هستند و می‌توانند بر روی جنگنده و بالگردهای نظامی نصب شوند. از دیگر قابلیت‌های این موشک‌‌ها تشخیص دقیق اهداف و تنظیم زمان شلیک است.

مغرب و رژیم صهیونیستی پیش از این نیز چندین قرارداد نظامی امضاء کرده‌اند که مهم‌ترین آن خرید پهپادهای «کامیکاز» بود. پس از توافق سازش دو طرف در دهم سپتامبر ۲۰۲۰ و سفر «بنی گانتز» به رباط، دولت مغرب اقدام به خرید چند سامانه دفاع موشکی از شرکت صهیونیستی «البیت سیستمز» و «رافائل» کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها