کد خبر: 550429
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۲۱:۴۰:۱۴
| |

روسیه مستنداتی از جنایات نیروهای اوکراین به سازمان ملل ارائه کرد

دیپلمات‌های روسیه روز جمعه به وقت محلی در نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد مستندات و شواهدی از جنایات ارتش اوکراین و واحدهای ملی‌گرای این کشور، مانند دخالت در تخلیه غیرنظامیان را به سازمان ملل ارائه کردند.

روسیه مستنداتی از جنایات نیروهای اوکراین به سازمان ملل ارائه کرد
کد خبر: 550429
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۲۱:۴۰:۱۴

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در این نشست گفت که اوکراین و حامیان غربی آن نمی‌خواهند واقعیت مشخص شود.

به گزارش ایرنا، نبنزیا به اعضای شورای امنیت  در مورد استقرار تجهیزات سنگین  نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مسکونی و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، که ناقض قوانین بشردوستانه بین المللی است،  توضیح داد.

این دیپلمات ارشد روسیه گفت: روسیه شواهدی دارد که نشان می دهند  ارتش و واحدهای شبه نظامی اوکراین  به طور سیستماتیک این اصول را نقض می کنند.

وی افزود: بسیاری از شاهدان عینی شهادت می دهند که ارتش اوکراین غیرنظامیان را به گروگان می گیرد و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

دیپلمات های روسیه در این نشست شورای امنیت نمودار و تصاویری ارائه کردند که  چگونگی مواضع ارتش اوکراین در ساختمان‌های مسکونی و در میان زیرساخت‌های غیرنظامی را نشان می دهند.

به گفته دیپلمات های روسیه، این تصاویر نشان می دهند که تانک‌های ارتش اوکراین در طبقات اول ساختمان ها، غیرنظامیان در طبقات میانی، تک تیراندازها و سربازان با سلاح‌های سنگین در طبقات بالا و پشت بام مستقر می شوند.

دیپلمات های روسیه  فیلمی از مصاحبه با غیرنظامیان را نشان دادند که چگونگی فرار آنها از منطقه جنگی را روایت می کرد.

 به گفته غیرنظامیان، ارتش اوکراین به سمت خودروهای افرادی که در امتداد کریدروهای بشردوستانه سعی در خروج از مناطق نظامی  داشتند، شلیک کرده اند.

 یکی از افراد محلی در مصاحبه های پخش شده در این ویدئو بمباران و انفجار تئاتر ماریوپل توسط روسیه را به شدت رد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها