کد خبر: 550338
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۳:۱۶:۵۰
| |

سی‌ان‌ان: آمریکا به اوکراین در غرق کردن ناو جنگی روسیه کمک اطلاعاتی داده است/ پنتاگون: کذب است

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابعی آگاه اعلام کرد که اطلاعات وزارت دفاع آمریکا پیش‌تر به اوکراین برای هدف قرار دادن یک کشتی جنگی روسیه مورد استفاده قرار گرفته است. در این گزارش ادعا شده است که حمله ماه گذشته نیرو‌های اوکراینی به ناو جنگی روسیه که با موشک‌های کروز صورت گرفت با استفاده از کمک اطلاعاتی ایالات متحده انجام شده است.

سی‌ان‌ان: آمریکا به اوکراین در غرق کردن ناو جنگی روسیه کمک اطلاعاتی داده است/ پنتاگون: کذب است
کد خبر: 550338
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۱۳:۱۶:۵۰

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابعی آگاه اعلام کرد که اطلاعات وزارت دفاع آمریکا پیش‌تر به اوکراین برای هدف قرار دادن یک کشتی جنگی روسیه مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش یورونیوز، در این گزارش ادعا شده است که حمله ماه گذشته نیروهای اوکراینی به ناو جنگی روسیه که با موشک‌های کروز صورت گرفت با استفاده از کمک‌ اطلاعاتی ایالات متحده انجام شده است.

منابع آگاه به سی ان ان گفتند که نیروهای اوکراینی با مشاهده یک کشتی جنگی روسی در دریای سیاه، با مسئولان آمریکایی تماس گرفتند تا اطمینان حاصل کنند که این کشتی در واقع همان رزمناو روسی ماسکوا است. ایالات متحده نیز این مسئله را تایید کرد و اطلاعاتی در باره موقعیت این کشتی جنگی ارائه داد.

به گفته این منابع، ایالات متحده در تصمیم برای حمله به این کشتی جنگی نقشی نداشته و مشخص نیست که آیا در خصوص تصمیم اوکراین برای انجام این حمله اطلاع داشته است یا خیر.

پنتاگون تکذیب کرد

وزارت دفاع آمریکا خبرهای منتشر شده از سوی رسانه‌ها مبنی بر استفاده اوکراین از اطلاعات پنتاگون برای هدف‌گیری و حمله به یک کشتی جنگی روسیه را تکذیب کرد.

پنتاگون بدین ترتیب به صراحت ارائه «اطلاعات هدف گیری خاص» به اوکراین برای غرق کردن رزم‌ناو روسی ماسکوا را که مجهز به موشک هدایت شونده بود و از آن به عنوان گل سرسبد ناوگان مسکو در دریای سیاه بود، نام برده می‌شد، رد می‌کند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب طی سخنانی تاکید کرد: «ما اطلاعات هدف‌گیری خاص و مشخصی در باره ماسکوا  به اوکراین ارائه نکردیم».

وی سپس افزود: «در تصمیم‌گیری اوکراینی‌ها برای ضربه زدن به کشتی یا عملیاتی که آنها انجام دادند هیچ نقشی نداشتیم. ما همچنین از قبل از قصد اوکراین برای هدف قرار دادن کشتی اطلاعتی نداشتیم.»

اوکراین مدعی است که در اواسط آوریل با دو موشک ضد کشتی کروز به رزم‌ناو روسی ماسکوا در دریای سیاه حمله کرده است.

کی‌یف همچنین مدعی است که این کشتی در راه بازگشت به بندر برای انجام تعمیرات در دریا غرق شد. این در حالیست که روسیه با رد این ادعا می‌گوید که آسیب به کشتی در نتیجه انفجار مهمات بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها