ضمن بازگرداندن مراسم عیدفطر به کاخ سفید

بایدن و همسرش عید فطر را تبریک گفتند

رئیس جمهور آمریکا در حالی به همراه همسرش عید فطر را تبریک گفت که جشن‌های کاخ سفید برای این مناسبت را که قبلا از سوی دونالد ترامپ، سلف خود لغو شده بودند، مجددا راه اندازی کرد.

 بایدن و همسرش عید فطر را تبریک گفتند
کد خبر: 550005
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۱۴:۴۹:۱۴

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خطاب به صدها تن از شرکت کنندگان در این مراسم که در اتاق شرقی کاخ سفید برگزار کرد اظهار داشت، در زمان کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا وعده بازگرداندن مراسم ویژه عید فطر در کاخ سفید را داده اما سال گذشته میلادی به دلیل همه گیری کروناویروس مجبور به برگزاری این مراسم به صورت مجازی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که جو بایدن و همسرش عید فطر را با انتشار پیامهایی در توئیتر تبریک گفته بودند.

آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا نیز در پیام تبریکی به مناسبت این عید گفت: به همه کسانی که در سراسر جهان و در آمریکا عید فطر را جشن می گیرند، تبریک می‌گویم. به مسلمانان گرفتار در جنگ، خشونت یا آزار و اذیت که قادر به جشن گرفتن این عید نیستند، عید را تبریک می‌گویم و اعلام می‌کنم که برای دستیابی به عدالت و صلح در کنار شما هستیم.

بایدن در سخنرانی خود در آن مراسم گفت: امروزه در سرتاسر جهان، شاهد هستیم مسلمانان بسیاری هدف خشونت قرار گرفته‌اند. هیچ کس، هیچ کس نباید به خاطر اعتقادات مذهبی خود هدف تبعیض  ظلم یا سرکوب قرار گیرد. ما باید بپذیریم که کارهای خیلی زیادی در این زمینه چه خارج از کشور و چه اینجا در داخل کشور باید انجام شود. مسلمانان حتی با وجود چالش‌ها و تهدیدهای واقعی در جامعه ما، از جمله خشونت هدفمند و اسلام‌هراسی هر روز ملت ما را قوی‌تر می‌کنند.

بایدن در اتاق شرقی کاخ سفید گفت: امروز، ما ماجراهای باورنکردنی از مشارکت‌های غیرقابل چشم پوشی مسلمانان در سراسر این ملت بزرگ را جشن می‌گیریم. آمریکایی‌های مسلمان بخش متنوع و پرجنب‌وجوش آمریکا هستند که کمک‌های فرهنگی و اقتصادی ارزشمندی به جوامع سراسر کشور می‌کنند.

بایدن که خود کاتولیک است، ادامه داد که رمضان، عید پاک و عید فصح هر کدام نشان دهنده "نوری هستند که بر تاریکی پیروز شده و مرگی که می‌تواند راهی به سمت یک زندگی تجدید شونده باشد."

رئیس جمهوری آمریکا در پیامش عنوان کرد: من و همسرم صمیمانه به همه کسانی که عید فطر را جشن می‌گیرند، تبریک می‌گوییم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها