کد خبر: 549442
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۱۴:۵۱:۱۸
| |

دستور اون برای تقویت بیشتر ارتش کره شمالی

رهبر کره شمالی با صدور دستوری برای تقویت هرچه بیشتر قوای نظامی این کشور، گفت مأموریت نیروی اتمی آنها نیز فراتر از بازدارندگی است.

دستور اون برای تقویت بیشتر ارتش کره شمالی
کد خبر: 549442
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۱۴:۵۱:۱۸

رسانه‌های کره شمالی امروز (جمعه) گزارش دادند که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور از ارتش این کشور خواست تا «قدرت خود را از هر جهت برای نابودی دشمن تقویت کنند».

به گزارش فارس، رسانه مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) نوشت، کیم این اظهارات را در دیداری که با با سربازان، رسانه‌های دولتی و سایر افرادی که در رژه نظامی عظیم روز دوشنبه به مناسبت نودمین سالگرد تأسیس ارتش کره شمالی برگزار شد، بیان کرد.

عکس‌های منتشر شده توسط رسانه‌های دولتی کیم را نشان می‌دهد که روی اسبی سفید نشسته است و در حالی که بر رژه سربازان نظارت می‌کند، تونیکی به سبک نظامی سفید با تزئینات طلایی پوشیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در رژه روز دوشنبه چندین موشک جدید کره شمالی از جمله بزرگترین موشک بالستیک قاره پیما (ICBM)، موشک هوآسونگ-۱۷ و  یک موشک مافوق صوت که اخیراً آزمایش شده، به نمایش گذاشته شد.

رهبر کره شمالی در این رژه خطاب به سربازان گفت، این رژه «نوسازی، قهرمانی و توسعه ریشه‌ای نیروهای مسلح و برتری بی‌نظیر نظامی و فناوری آنها را نشان می‌دهد».

کیم در ادامه تاکید کرد که ماموریت نیروی اتمی این کشور فراتر از بازدارندگی از جنگ است و شامل دفاع از «منافع اساسی» کشور نیز می‌شود.

حدود دو هفته پیش بود که ارتش کره شمالی یک سامانه موشک بالستیک کوتاه‌برد با حضور کیم با موفقیت آزمایش کرد.

پیش از این، کیم طی بازدید از تأسیسات آزمایش سامانه ماهواره‌ای این کشور، خواستار توسعه این سایت و افزایش پرتاب‌های فضائی شده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها