کد خبر: 548607
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۲:۰۵:۴۸
| |

بیانیه وزارت خارجه کره شمالی:

به توسعه روابط با مسکو ادامه می‌دهیم

پیونگ‌یانگ در سالروز نشست رهبران کره شمالی و روسیه متعهد به توسعه روابط با مسکو شد.

به توسعه روابط با مسکو ادامه می‌دهیم
کد خبر: 548607
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۴ ۱۲:۰۵:۴۸

رسانه‌ها گزارش دادند که پیونگ‌یانگ در آستانه سومین سالگرد اجلاس «کیم جونگ اون» و «ولادیمیر پوتین»، رهبران کره شمالی و روسیه متعهد شد به تقویت و توسعه روابط با مسکو ادامه دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که امروز -یکشنبه- در صفحه رسمی خود منتشر کرد، اعلام کرد: «امروز روابط بین کره شمالی و روسیه، حتی در مواجهه با چالش‌ها و فشارهای آمریکا و نیروهای وابسته به آن همچنان توسعه و گسترش می یابد و به تضمین صلح و امنیت در منطقه و استقرار نظم بین المللی بر پایه استقلال و عدالت کمک می کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این یک موضع ثابت برای دولت کره شمالی است که بر اساس توافقی که در نشست تاریخی بین پیونگ یانگ و مسکو به دست آمد، روابط دوستانه و همکاری با روسیه، کشور دوست و همسایه نزدیک ما، در همه زمینه ها گسترش و توسعه می یابد».

این بیانیه می افزاید: «سفر کیم به روسیه یک رویداد تاریخی بود که نقطه عطفی برای پیشبرد روابط دوستانه بین دو کشور به مرحله ای جدیدتر و بالاتر بود. پس از اجلاس تاریخی ولادی وستوک، دوستی بلندمدت بین کره شمالی و روسیه به لطف علاقه رهبران دو کشور با قدرت بیشتری در حال توسعه است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها