آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا:

روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده قادر به نوسازی صنعت دفاعی خود نخواهد بود

وزیر خارجه آمریکا با مؤثر ادعا کردن تحریم‌های جهانی علیه مسکو، مدعی شد روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده علیه خود، قادر به نوسازی صنعت دفاعی خود نخواهد بود.

روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده قادر به نوسازی صنعت دفاعی خود نخواهد بود
کد خبر: 549298
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۸ ۰۸:۰۹:۱۶

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد اقتصاد روسیه به‌دلیل تحریم‌های گسترده‌ای که غرب علیه آن اعمال کرده، در حال فروپاشی است.

به گزارش فارس، بلینکن طی جلسه استماع کمیته فرعی اعتبارات در مجلس سنای آمریکا، گفت: «کمک نظامی ما به اوکراین در نبرد کی‌یف بسیار مهم بود. ما مصمم هستیم که هر چیزی را که اوکراین برای دفع تجاوز روسیه و دفاع از خود نیاز دارد در اختیار آن قرار دهیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با استقبال از آغاز تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد جنایات جنگی در اوکراین، اظهار داشت: «ما در تشکیل کمیسیونی در شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تحقیق در مورد جنایات مرتکب شده در اوکراین مشارکت کردیم».

وزیر خارجه آمریکا با مؤثر ادعا کردن تحریم‌های جهانی علیه مسکو، توضیح داد: «روسیه به دلیل تحریم های اعمال شده علیه خود، قادر به نوسازی صنعت دفاعی خود نخواهد بود. اقتصاد روسیه هم به دلیل تحریم‌های سخت و مهاجرت صدها شرکت از روسیه در حال فروپاشی است».

بلینکن در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: «آنچه در شرق اوکراین اتفاق می‌افتد با نبردها [برای تصرف] کی‌یف متفاوت است و نیازهای اوکراین امروزی نیز متفاوت است. اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم نفت روسیه به عنوان گام بعدی است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها