کد خبر: 538898
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۰۷:۲۶:۵۱
| |

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا:

پوتین تصمیم خود را درباره اوکراین گرفته است

وزیر امور خارجه آمریکا که در آلمان به سر می برد، همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین ادعا کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم خود را گرفته است.

پوتین تصمیم خود را درباره اوکراین گرفته است
کد خبر: 538898
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۰۷:۲۶:۵۱

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی در گفت‌و گویی ادعا کرد: بر اساس اطللاعاتی که ما در اختیار داریم، به نظر می رسد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تصمیم خود را برای تهاجم مجدد به اوکراین گرفته است.

به گزارش ایرنا، بلینکن در تداوم ادعاهای غرب به رغم تکذیب کرملین مدعی شد  البته تا دقیقه آخر که این تهاجم  رخ دهد، ما تمام تلاش خود را برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک انجام می دهیم زیرا درگیری، جنگ و تهاجم به نفع هیچکس نیست.

پیش از بلینکن، لوید آستین رئیس پنتاگون نیز ادعا کرد: اگر امروز به موضع او(ولادیمیر پوتین) نگاه کنید، مشخص است که تصمیم خود را گرفته است و آنها در حال حرکت به سوی مواضع مناسب خود برای حمله هستند.

بلینکن و آستین ادعاهای قبلی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا را مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم به حمله گرفته است، تکرار می کنند.

در چند هفته گذشته مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که پوتین هنوز چنین تصمیمی نگرفته است اما به رغم نادرست بودن پیش بینی‌های واشنگتن و کذب بودن ضرب‌الاجل‌های ساختگی‌اش اکنون به رغم تکذیب کرملین مدعی هستند که رئیس جمهوری روسیه تصمیم خود را گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر نسل کشی در شرق اوکراین گفت: این امر که یک نسل کشی درحال رخ دادن است کاملا اشتباه است و صادقانه بگویم توهین آمیز است.

بلینکن افزود که نسل کشی رخ نداده است زیرا حداقل در طرف اوکراینی که به دلیل تهاجم روسیه به خاک اوکراین ایجاد شده است، ما ناظران و سازمان امنیت اروپا را داریم که تحولات را تایید می کنند.

این مقام دولت بایدن اضافه کرد که ما به اطلاعات خود بسیار اطمینان داریم و آنها را بیان می کنیم تا از یک جنگ جلوگیری کنیم نه اینکه آن را آغاز کنیم. این جنگ به نفع هیچکس نیست به خصوص برای مردم روسیه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها