کد خبر: 549148
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۲۱:۳۵:۴۹
| |

یک مقام وزارت کشور:

مرزهای شرقی کشور در آرامش کامل قرار دارد؛ به شایعات توجه نکنید

وضعیت مرزهای مشترک با افغانستان کاملاً عادی است و اخبار مطرح شده از جمله اعزام یگان‌های نظامی به مرزهای شرق کشور به هیچ وجه صحت ندارد».

مرزهای شرقی کشور در آرامش کامل قرار دارد؛ به شایعات توجه نکنید
کد خبر: 549148
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۲۱:۳۵:۴۹

در پی انتشار اخباری مبنی بر درگیری بین مرزبانان‌ ایرانی با نیروهای مرزی طالبان در منطقه دوغارون، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دو کشور منتشر شد که به دنبال القای وضعیت بحرانی در مرزهای شرقی بود.

به گزارش ایرنا، یک مقام آگاه در وزارت کشور با رد شایعه وجود هر گونه تنش و درگیری نظامی در مناطق مرزی شرق کشور گفت: طی روزهای گذشته سوءتفاهمی از سوی نفراتی از نیروهای محلی طالبان درباره خطوط مرزی ایران و افغانستان در منطقه دوغارون به وجود آمده بود و در نتیجه دست به تحرکاتی زدند که بلافاصله اقدامات لازم برای حل موضوع از طریق مقامات بالاتر و محلی آغاز شد.  

وی افزود: کلیپی که از اعزام یگان‌های نظامی و انتقال سلاح‌ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، با هدف جنگ روانی و توسط بدخواهان صلح وامنیت در مرزها صورت گرفت.

به گفته این منبع آگاه، در حال حاضر یگان‌های مرزبانی فرماندهی انتظامی کشور بر اساس مأموریت سازمانی خود امنیت مرز را تأمین می‌کنند و مراودات مرزی با مرزبانان افغانستان برای رفع برخی سوء‌تفاهم‌ها با روند خوب و مثبتی ادامه دارد.

وی همچنین از مردم خواست که با پیگیری اخبار از طریق مراجع رسمی، به اخبار جعلی و شایعات توجه نکرده و اجازه ندهند افراد مغرض از احساسات و عواطف عمومی سوءاستفاده کنند.

خاطرنشان می‌شود وزارت دفاع ملی طالبان نیز دیروز اعلام کرد: تنش به وجود آمده ناشی از یک سوء‌تفاهم بود که حل شد.

این بیانیه تصریح داشته که تنش‌های مرزی بین ایران و افغانستان در منطقه اسلام قلعه فروکش کرده و شرایط به حالت عادی برگشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها