وزارت دفاع طالبان از پیشرفت در تشکیل ارتش ۱۰۰ هزار نفری افغانستان خبر داد

​چهار ماه و نیم پس از فروپاشی ارتش پیشین، طالبان از روی کار آمدن یک ارتش تازه در افغانستان خبر می‌دهد.

وزارت دفاع طالبان از پیشرفت در تشکیل ارتش ۱۰۰ هزار نفری افغانستان خبر داد
کد خبر: 529918
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۲۱:۳۱:۵۹

وزارت دفاع طالبان می‌گوید که کار برای ایجاد ارتش یک صد هزار نفری در کشور پیش رفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از طلوع نیوز، سخنگوی این وزارتخانه می‌گوید، کار برای ایجاد ارتش تازه تا ۸۰ درصد پیش رفته و نیروهای امارت اسلامی در اولویت ملحق شدن به آن هستند.

عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان، گفت: "در کنار نام نویسی، وظایف مشخص می‌شوند و اقدامات به زودی تمام خواهند شد".

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع طالبان برای تشکیل ارتش تازه نفس کمیته ۲۰ نفری را تعیین کرده و این کمیته سرگرم تصمیم‌های نهایی در این باره است.

عنایت الله خوارزمی افزود: "وظیفه این کمیته این است که بر اساس نیازها و ضرورت‌ها یک تشکیلات منظم و بجا را در وزارت دفاع آماده کرده و سازماندهی کند البته این کمیته هم کارش روبه نهایی شدن است".

هرچند طالبان از آغاز کار مجدد شماری از کارمندان و نظامیان پیشین وزارت دفاع خبر می‌دهد؛ اما برخی از نظامیان پیشین خواهان به کارگیری بیشتر از تجربه‌ها و دانش نظامیان پیشین هستند.

ژنرال ثمر سادات، نظامی پیشین گفت: " ارتش باید براساس معیار و اصول خدمات نظامی ایجاد شود، یعنی نظامیان دارای لباس و وجهه منظم باشند".

در همین حال عزیز مجددی، استاد دانشگاه اضافه کرد: "ارتش ملی باید متشکل از تمام اقوام کشور باشد. همچنین از نیروهای متخصص ارتش قبلی در ارتش جدید استفاده شود."

شمار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در حکومت گذشته به ۳۵۲ هزار تن می‌رسید. از این میان ۱۹۰ هزار تن نیروهای ارتش را تشکیل می‌دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها