کد خبر: 548880
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۶:۲۴:۵۷
| |

تلاش روسیه برای افزایش روابط سیاسی و اقتصادی با باکو

یک دیپلمات ارشد روسیه از افزایش روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی روسیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.

تلاش روسیه برای افزایش روابط سیاسی و اقتصادی با باکو
کد خبر: 548880
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۶:۲۴:۵۷

یک دیپلمات ارشد روسیه روز دوشنبه از تلاش جهت افزایش سطح روابط روسیه و جمهوری آذربایجان در سطوح مختلف خبر داد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «دنیس گونچار» مدیر بخش کشورهای مستقل مشترک المنافع وزارت امور خارجه روسیه گفت، روابط بین مسکو و باکو معمول است و طرفین قصد دارند روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی را توسعه دهند.

این مقام وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که در جریان  سفر اخیر «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به مسکو، بیانیه همکاری بین روسیه و جمهوری آذربایجان امضا شد. به گفته این دیپلمات روس، این بیانیه روابط دوجانبه را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

گونچار افزود: «ما این را مرحله مهمی در روابط چندجانبه خود می‌دانیم و آمادگی داریم تمام مفاد بیانیه مذکور را با قوت بیشتری اجرا کنیم.»

وی تاکید کرد که این سند مجموعه روابط دوجانبه دو کشور را در بر می‌گیرد و هماهنگی نزدیکتر در سیاست خارجی و همچنین توسعه روابط تجاری و اقتصادی را پیش بینی می‌کند.

وی گفت: «منطق همکاری روسیه و آذربایجان ما را به افزایش معمول روابط دوجانبه سوق داده است.»

روسیه نقش شایان توجهی را برای برقراری آتش بس بین باکو و ایروان ایفا کرد. رئیس جمهور روسیه اخیرا پس از دیدار سه‌جانبه با رؤسای جمهور جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان گفت که توافق شد تا سازوکار تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان پیش از پایان سال جاری میلادی ایجاد شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  چند یقبل گفت که توافق شد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، سازوکارهای تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شود.

وی که پس از نشست سه‌جانبه با  رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان صحبت می‌کرد، گفت که این نشست سازنده بود.

وزارت دفاع روسیه در روزهای گذشته ارتش جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس با ارمنستان در خطوط مرزی متهم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها