کد خبر: 541080
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۷:۱۳:۰۵
| |

اوضاع اوکراین، محور تماس تلفنی رؤسای جمهوری فرانسه و آذربایجان

​رؤسای جمهوری آذربایجان و فرانسه در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر به بررسی اوضاع اوکراین و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور پرداختند.

اوضاع اوکراین، محور تماس تلفنی رؤسای جمهوری فرانسه و آذربایجان
کد خبر: 541080
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۷:۱۳:۰۵

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در یکم مارس امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی وضعیت بحرانی اوکراین و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، در این بیانیه همچنین آمده است، رؤسای جمهوری فرانسه و آذربایجان در جریان این تماس تلفنی همچنین در خصوص مسائل مربوط به انرژی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در اولین ساعات صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد: "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها