کد خبر: 548036
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۲۱:۳۱:۰۷
| |

کرملین خبر داد:

رایزنی پوتین و پاشینینان درباره همکاری میان ایروان، مسکو و باکو

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز از رایزنی میان پوتین و پاشینینان درباره همکاری میان ایروان، مسکو و باکو خبر داد.

رایزنی پوتین و پاشینینان درباره همکاری میان ایروان، مسکو و باکو
کد خبر: 548036
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۲۱:۳۱:۰۷

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه در بیانیه ای از رایزنی تلفنی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و نیکول پاشینینان نخست وزیر ارمنستان خبر داد.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه آمده است: پوتین و پاشینیان از روند عادی سازی روابط میان ارمنستان و ترکیه استقبال کردند. طرفین همچنین پیرامون تسریع روند تشکیل کمیسیون تعیین حدود مرزی و مسائل امنیتی در منطقه مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان به توافق رسیدند.

بیانیه کرملین در این باره اضافه می کند: رییس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان بر سر افزایش همکاری ها میان ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.

این در حالیست که رییس جمهور روسیه هفته گذشته با نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهور آذربایجان در خصوص موضوع قره باغ به صورت تلفنی گفتگو کرده بود.

دور جدید درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها