کد خبر: 548862
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۳:۴۶:۳۸
| |

پاکستان پناهجویان افغان‌ را به کشورشان برمی گرداند

محمدصادق خان، نماینده‌ ویژه پاکستان در امور افغانستان گفت: آن دسته از پناهجویان با شناسنامه افغانستان که با مجوز ورود (بدون روادید رسمی) به آن کشور رفته اند، می‌توانند تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۲ (نهم اردیبهشت) از طریق گذرگاه مرزی تورخم به کشورشان بازگردند.

پاکستان پناهجویان افغان‌ را به کشورشان برمی گرداند
کد خبر: 548862
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۳:۴۶:۳۸

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان روز دوشنبه در یک پیام توئیتری تأکید کرد که همه افغانستانی های مسافر به پاکستان که می‌خواهند به خانه‌های خود بازگردند، باید در این مدت از پاکستان خارج شوند.

به گزارش ایرنا، صادق خان در این خصوص نوشت: به‌طور معمول، تنها بیماران در گذرگاه تورخم مجاز به عبور بدون روادید هستند. در ماه‌های گذشته پاکستان، سفر شهروندان افغانستان با یادداشت یا مجوز به آن کشور را مجاز اعلام کرده بود. اکنون این مجوز لغو شده و گفته می‌شود که شماری از شهروندان افغانستان که با این نوع مجوز وارد پاکستان شدند، در این کشور گرفتار شده اند.

پیش از این هزاران شهروند افغانستان که تنها شناسنامه داشتند و می‌خواستند به کشور برگردند، اجازه نداشتند از گذرگاه تورخم عبور کنند.

چندی پیش نیز طی یک توافق میان مسوولان گذرگاه تورخم و پاکستان به دست‌کم ۵ هزار شهروند افغانستان که آن سوی خط دیورند مانده بودند، اجازه خروج از پاکستان داده شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها